Buczacy DVD

Autor: Piotr Kierzkowski (pkviper_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 10:13:16 MET

Heja !

Mam DVD Hitachi GD 2500 BX. Przy odczycie wiekszosci plyt naped wibruje -
"buczy". Przy jednych bardziej, przy innych mniej. Wiadomo, zle wywazenie
CD-kow. Np. plyty CD-Action, ktore maja farbe w zasadzie tylko na jednej
polowie, a druga jest "gola". Czesciowo rozwiazuje ten problem przyklejajac
na CD-ki cienkie paski tasmy klejacej (takie "komputerowe wywazanie kol"
;-))))))))) ). Ale i tak wibracji nie udaje mi sie do konca usunac.

Moje pytanie brzmi - czy ta "trzesiaczka" nie wplywa ujemnie na zywotnosc
napedu ? Przeciez to jest bardzo precyzyjne urzadzenie. Dlaczego produzecnt
nie pomyslal o tym, zeby tak osadzic os, na ktorej obracaja sie plyty, by
nie dopucic do wibracji przy zlym wywazeniu (80% plyt) ? Moj stary CD-Rom
Mitsumi 4x nigdy tak sie nie trzasl - czy to dlatego, ze mial mniejsza
predkosc obrotowa ?

Pozdrowka !

Piotr Kierzkowski, pkviper_at_box43.gnet.pl

PS: Aha, nie zna ktos jakiegos szybkiego, latwego i dokladnego sposobu na
wywazanie plyt ?