Odp: problem z drukarką

Autor: Wigwam (wigwam_at_polbox.com)
Data: Sun 16 Jan 2000 - 00:59:25 MET

Użytkownik Merlok <merlok_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3880ef54.6018418_at_news.tpnet.pl...
> Witam,
> Mam drukarkę Lexmark 3200 i problem jest z drukowaniem na czarno.
> Program kontrolny pokazuje, że tuszu jest prawie pełno, według moich
> szacunków też powinno go być sporo (wydrukowałem chyba nie więcej niż
> 200 stron), czyściłem kilka razy styki i dysze wilgotną szmatką i nic.
> A objawy są takie:
> drukarka zostawia białe linie w tekscie, albo w ogóle nic nie drukuje.
> Ale kiedy drukuję grube czarne paski, to taki pasek jest z początku
> biały, coraz ciemniejszy, aż w końcu zupełnie czarny jak być powinien.
> [...]
Ewidentnie problem polega na nieprawidłowym zabezpieczaniu dysz przed
wysychaniem w pozycji spoczynkowej głowicy. Powinna być tam jakaś gumowa
podkładka, na której lądują dyszki (przynajmniej Canon tak ma). Jeśli
przylega niedokładnie, spadła albo coś w tym stylu to atrament wysycha i
dopiero po wydrukowaniu kilku liniii na czarno następuje samoprzeczyszczenie
dyszek. Na pewno nie jest to objaw kończenia się atramentu.
Pozdrowienia
Wigwam