temperatura ---> dyski, obudowy!

Autor: Krzysztof J. Trybowski (trybik_at_priv1.onet.pl)
Data: Sat 15 Jan 2000 - 13:08:39 MET

Hej

Jaka jest dozwolona temperatura pracy dysków? Mój znajomy ma komputer w
którym są 4 dyski twarde (dwa w kieszeniach: Caviar 21600, Seagate 3,2GB;
dwa normalnie: Quantum Fireball 4,3GB SCSI i IBM 15GB 5600obr), CD-ROM i
nagrywarka (hhmmmm... chyba Yamacha SCSI dosyć szybka -- nie pamiętam
dokładnie). To wszystko w obudowie midi tower -- potwornie się grzeje...
Obudowa to Enlight, ale nie znam modelu (zapomniałem sprawdzić) i jest
zapchana na maxa. I teraz pytanie: oczywiście trzeba coś z tym zrobić, bo
już tydzień po zamontowaniu nagrywarki i dysku IBM-a, pojawiło się móstwo
błędów na dyskach (szczęśliwie żadne dane nie poszły do piekła). Dyski po
pół dnia pracy, nadają się do smażenia jajek sadzonych... Na razie
pracują z otwartą obudową i jest trochę chłodniej, ale trzeba wypracowac
jakieś konkretne rozwiązanie... Można kupić obudowę big tower, ale nie
wiem czy nie potrzebne by były jakieś dodatkowe elementy chłodzące
(wiatraki, albo co...)... Ew. myślałem, czy nie można by kupić dodatkowej
obudowy do samych napędów -- istnieje cos takiego???

Zasilacz jest w tym 230W i założono już dwa rozdzielniki, więc sądzę, że
też jest na granicy wytrzymałości... Co radzicie? Najważniejsze jest by
system byl stabilny, bo jest wytkorzsytywany do robienia grafiki, prac
poligraficznych itp itd...

--
Krzysztof J. Trybowski
--- trybik_at_krakow.jest.spoko.pl --- trybik_at_priv.onet.pl --- uin:4350719 ---