Polaczenie komputerow po kablu

Autor: aha (adhara_at_polbox.com)
Data: Sat 15 Jan 2000 - 09:19:25 MET

Witam wszystkich
Od długiego czasu próbuję połączyć komputery za pomocą kabla szeregowego lub
równoległego. Ogólnie mówiąc nie idzie pod Windowsami. Uważnie czytam posty
na ten temat i wydaje mi się, że po prostu nikt jeszcze tego poprawnie nie
zrobił (uwaga to prowokacja). Wszystkie posty na ten temat kończą się
jakimiś stwierdzeniami typu "..zrobiłem ale trudno było". Nikt konkretnie
nie napisał kolejnych czynności, które trzeba wykonać w celu ustalenia w
miarę porządnego połączenia. Nie traktujmy poważnie Helpa od Windowsów, bo
to tylko strata czasu. Moje doświadczenia w tym względzie są następujące:
1 Pod DOSOWYM Nortonem transmisja danych chodzi bez żadnych problemów!!!
(zarówno po COM jak i LPT). Kłopot jedynie w obsłudze - tworzenie archiwum z
krótką nazwą na komputerze źródłowym, po przegraniu odkompresowanie i
kopiowanie zbiorów w miejsca docelowe.
2 Program Bezpośrednie Połączenie Kablowe jest albo pokopany dokumentnie,
albo brak jakiejkolwiek informacji na temat konfiguracji obu komputerów i
wpływu zainstalowanego oprogramowania na pracę łącza.
3 Za pomocą kabla szeregowego nie udało mi się ustanowić połączenia
(podkreślam pod Nortonem jest OK).
4 Za pomocą kabla równoległego ustanowiłem połączenie i nawet przekopiowałem
pliki o wielkości rzędu 200K. Przy próbie przegrania megabajtowych plików
wszystko się wykładało w trakcie transmisji!!
5 Oczywiście ćwiczyłem wszystkie warianty ustawień sterowników sieciowych,
udostępnień danych etc. Jeżeli jednak ktoś komu to rzeczywiście działa (może
ktoś taki jest) mógłby napisać punkt po punkcie co trzeba zrobić, to z
pewnością będę wdzięczny nie tylko ja.
6 Najlepszym rozwiązaniem dla mnie byłoby uruchomienie pod Windowsami
programiku do kopiowania po łączu COM lub LPT ale nie Bezpośrednie
Połączenie Kablowe. Jestem już poważnie zniechęcony do używania
oprogramowania made by Microsoft. Będę bardzo wdzięczny za namiary na taki
program.
7 Z góry dzięki za rady typu zainstaluj karty sieciowe. Nie mam miejsca!!

Pozdrawiam ADAM