Re: Nagrywarka Ricoh - pomocy!

Autor: Dark Rider (NOSPAMrider_at_krakow.cc)
Data: Wed 12 Jan 2000 - 22:04:14 MET

Marek Grochocki napisał(a) w wiadomości: <387bca4b_at_news.astercity.net>...

>Skoro przetestowales, to jak wypada DVD? Da sie ripowac? A jak nagrywanie
>6x?
>Mam zamiar zakupic ta zabawke i chce wiedziecz, czy warto?

co do DVD to :
InterVideo WinDVD odtwarza zle dzwiek za to wersje jezykowe i napisy w porzadku,
Xing DVD Player - doskonaly dzwiek za to nijak nie moglem uzyskac napisow (zadnych)
ATI DVD - b. dobry dzwiek i w porzadku z napisami

co do ripowania - niestety nie mam niczego porzadnego do ripowania, wlasciwie
to nie mam niczego tylko jakis DVD Ripper 1.12 (Motion Picture Association of America)
i z wymienionych dzialal tylko z xingiem i to jakos dziwnie tzn. tworzyl stosunkowo
maly
plik vob do tego ile filmu przelatywalo a potem tego voba nijak odczytac sie nie
dalo...
moze cos zle robilem albo mam do kitu te playery / rippery - nie wiem.

co do predkosci odczytu to jedyny programik jaki mialem dvd speed wykladal sie
na poczatku i konczyl test nawet nie zaczynajac
warto zwrocic uwage ze naped ma 2MB bufor uzywany rowniez przez DVD
(przynajmniej tak twierdzi prod.) - filmy odtwarzaly sie absolutnie plynnie
(ale ja mam mocny sprzet)

co do CDRW:
automatycznie rozpoznaje plytki RW 2X i 4X, czterokrotne nagrywal powyzej predkosci
zalozonej (ok. 650kB/s), 2X nie testowalem bo nie mam cierpliwosci :-))
R - 4X troszke ponad norme, 6X - tu ciekawostka : Audio nagrywal szybciej niz dane
(audio ok 1MB/s, dane troche ponizej 900kB/s)
oczywiscie bezblednie (porownane bitowo)
plytke 700MB supportujaca <=4X nagralem z predkoscia 6X i potem byly pewne
problemy z odczytem (wykres predkosci odczytu jak teren gorzysty) nie mniej
dane odczytaly sie wszystkie
inne plytki odczytywaly sie ok. tzn. poczatek - 11 X - koniec ok. 25X, srednia >18 X
(wykres wyglada jak rownia pochyla :-))

do testow uzywalem winoncd 3.6 z driverami do MP7060 (moze juz sa do 9060)
a potem Easy CD Creator 4.01 + update driverow (bez tego bylo zle)

co ciekawsze wedlug info napedu - nie supportuje on CD TEXT co mnie bardzo
zmartwilo i nie mozna tej opcji zaznaczyc - jednak po nagraniu plytki CD AUDIO
okazalo sie ze tytuly sa :-)

niestety nie jestem w stanie sprawdzic producenta ukladu optycznego
bo mam zaklejona srubke :-(( nie wiem czy to hitachi czy philips...

pozdrowionka
DR