Re: Plik dyskietka uchwyt sterownik odnosnik i dziesiatki innych wyszly spod mojego piora (cytat)

Autor: Filip Ozimek (filip_at_zamoyski.edu.pl)
Data: Tue 11 Jan 2000 - 23:20:45 MET

In pl.comp.pecet expert <expert_at_friko.onet.pl> wrote:

> Nie wiem co profesor mial na mysli ze te i inne wyszly spod jego piora.
> Chyba nie mysli, ze uksztaltowal te terminologia ( choc tak twierdzi).

        Ach, pan Jan B. i jego ksiązki o C...

> Mam przedwojenne ksiazki a w nich:
> uchwyt, odnosnik i dziesiatki innych

        IMHO chodzi tu o tlumaczenie takich terminaów jak "file", "handler",
czy "prompt" lub "link".

> dyskietke wymyslec nietrudno bylo bo to po prostu tak sie mowilo w
> innych jezykach
>
> moze nawet ten plik sie znajdzie przed wojna.
> Zatem jak to z tym autorstwem terminologi bywalo >?

        Chyba nie zrozumialeś listu: chodzilo o nadawanie informatycznym
terminom sensownych polskich nazw, a nie o wymyślanie slów.

BTW: Ktoś wie, jakie jest polskie tlumaczenie terminu "prompt" :). Ja wiem. :)

--
Filip Ozimek, 2:480/33.56