Odp: Problem z terminacja w SCSI

Autor: Bartosz Orliński (BOrlinski_at_wel.wat.waw.pl)
Data: Tue 11 Jan 2000 - 11:53:58 MET

> Co do skanera do jezeli podlaczasz go do kontrolera to wtedy
> zamiast ciaglej lini; dostajesz rozgalezienie, a to jest
> nieakceptowane przez magistrale SCSI.

Zgadzam sie z ta uwaga ale czy nie mozna np. zrobic w sposób nastepujacy:
mam HDD na zlaczu 68-pin
na drugie wyjscie z kontrolera (50-Pin) daje dluga tasme i wpinam ja
najpierw do nagrywarki czytnika CD i na samym koncu tej tasmy instaluje
przejsciówke na sledziu do skanera
Teraz terminator - chyba tylko na skanerze a w wypadku odlaczenia skanera
trzeba zaterminowac zlacze na sledziu
Zastanawiam sie tylko nad terminowaniem dysku na W-SCSI?
Czy taka konfiguracja zadziala?

Mam plyte AOpen AX6B Plus z kontrolerem Adaptec AIC-7880 ma dwa zlacza SCSI
na sobie: 50-PIN Narrow i 68-PIN WIDE, HDD W-SCSI 4.3G Fujitsu MAC3045SP,
CD-ROM Toshiba SCSI, nagrywarka Yamaha SCSI, skaner AGFA SCSI

I jeszcze jedno pytanko dotyczace wspólpracy SCSI z IDE:
W BIOSI-e ustawione jest botowanie z SCSI dysk jest widziany jako C, Winda
dziala ale jezeli mam podpiety dysk IDE obojetne na którym kanale IDE i przy
dowolnej konfiguracji (M lub S) to zaczynaja sie klopoty. System sie wali.
Najgorzej gdy zadziala uspienie kompa lub chocby samo wylaczenie sie
monitora po ustalonym czasie. Wyglada na to, ze po ruszeniu mysza komp
zamiast szukac odpowiednich plików na dysku SCSI próbuje znalezc to na IDE.
Z uspienia nie budzi sie wcale a z "wylaczonego ekranu" czesto z niebieskim
ekranem. Nie interesuje mnie przejscie na IDE jako systemowy bo nie po to
kupilem dysk W-SCSI ale SCSI jest maly (4.3G) wiec czasami dobrze byloby
podpiac IDE szczególnie, ze lezy w szafie. (Zaznaczam ze opcje wylaczenia
dysku w biosie sa wylaczone) Czy ktos mial podobne problemy i czy moze wie
jak sie z nimi uporac?
Dzieki