Re: Jak uziemic komputer?

Autor: KxC (kac_13_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 10 Jan 2000 - 19:05:35 MET

>transformatora
>do
>
>Co do informacji, że styk ochronny w instalacjach domowych nie jest nigdy
>uziemiony
>to wydaje się mi , że zaistniała pomyłka.
>Nowobudowane obiekty wyposażone są w układ sieci TN-S lub TN-C-S i wymogiem
>w nich jest bezpośrednie połączenie przewodu ochronnego PE ( lub
>ochronnoneutralnego PEN)
>z instalacją uziemiającą budynku. Dzięki temu mogą działać urządzenia zwane
>wyłącznikami
>różnicowoprądowymi.

> [...]

Panie Andrzeju przytaczanie normy PN-91/E-05009 której
* poszczególne arkusze są źle przetłumaczone, są obarczone poważnymi błędami
meryto-rycznymi wynikłymi z niezrozumienia treści oryginału bądź z nieładu w
zastosowanej terminologii polskiej,
* liczne postanowienia normy i zawarte w niej wyjaśnienia są zredagowane
taką polszczyzną, że dla odbiorcy są niezrozumiałe bądź są opacznie
odczytywane,
* wydane w Polsce arkusze opierają się na nieaktualnych już dokumentach IEC
sprzed roku 1990, nie uwzględniają późniejszych zmian,
* wydane w Polsce arkusze stanowią tylko niewielką część norm IEC z zakresu
instalacji elektrycz-nych, a od 5 lat nie ukazują się żadne nowe arkusze

i doradzanie jako jedynej wyroczni uważam za co najmniej nie właściwie gdyż
elektryk a co dopiero przeciętny człowiek nie jest w stanie wykonać
instalacji elektrycznej w sposób bezpieczny a co dopiero według standardów
europejskich, chociaż wmawia mu się, że norma PN/E-05009 w tym mu pomoże.
pzdr KxC

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl