Re: Jak uziemic komputer?

Autor: Andrzej Konieczny (Andrzej.Konieczny_at_intercommerce.com.pl)
Data: Mon 10 Jan 2000 - 11:53:36 MET

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: Maniek_B <9mrz_at_alpha.net.pl>
Do: <pl-comp-pecet_at_newsgate.pl>
Wysłano: 7 stycznia 2000 22:04
Temat: Re : Jak uziemic komputer?

> Nigdy nie wolno wykorzystywać do tego Kaloryferów ponieważ w ziemi, są one
> izolowane (ze względu na utratę ciepła).Można wykorzystać do tego celu
> instalację wodociągową!!!

> W instalacjach domowych kołek (bolec) nie jest
> nigdy uziemiony lecz bezpośrednio połączony z punktem zerowym
transformatora
> bez względu czy stosujemy instalację 2, 3 ,5 żyłową.
> Przewód uziemiający nie może mieć mniejszy przekrój niż mm/2 w instalacji
do
> 1 kV. Tyle przepisów i informacji SEP.

Co do informacji, że styk ochronny w instalacjach domowych nie jest nigdy
uziemiony
to wydaje się mi , że zaistniała pomyłka.
Nowobudowane obiekty wyposażone są w układ sieci TN-S lub TN-C-S i wymogiem
w nich jest bezpośrednie połączenie przewodu ochronnego PE ( lub
ochronnoneutralnego PEN)
z instalacją uziemiającą budynku. Dzięki temu mogą działać urządzenia zwane
wyłącznikami
różnicowoprądowymi.

Jako lekturę polecam PN-91/E-05009.

Andrzej Konieczny
andrzej.konieczny_at_intercommerce.com.pl

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl