Jaki komputer do firmy?

Autor: Marcin Sokołowski (sokol_at_ibprs.pl)
Data: Mon 10 Jan 2000 - 11:28:57 MET

Mam do Was pytanie, a raczej prośbę o zaproponowanie mi konfiguracji
komputerów do firmy.
Pierwszy komputer jest wykorzystywany do:
- pracy z kamerą kolorową podłączoną do mikroskopu elektronowego
  (obserwacja na żywo, zgrywanie krótkich filmów, zrzuty obrazu) ;
- praca ze skanerem (czasami potrzebne dość wysokie rozdzielczości);
- praca z aplikacjami graficznymi (CorelDraw, AdobePhotoShop, itp.) ;
- praca z pakietem Office.
Obecny komputer, na którym to wszystko jako tako pracuje (trochę się jąka)
to Pentium 200MMX 64MB RAM. Kamerę, monitor 17', skaner i drukarkę posiadam
w miarę najnowsze, proszę tylko o zaproponowanie konfiguracji w miarę
rozsądnej cenie (płyta główna, procesor, RAM, HDD, karta grafiki).

Drugi komputer będzie wykorzystywany do:
- praca z pakietem Offfice,
- praca ze skanerem (skanowanie wykresów z chromatografu - nie wymaga
  zbyt dużej rozdzielczości).
Myślę, że jako ten drugi komputer mógłbym wykorzystać (zaadoptować) tego
Pentium 200MMX.

Trzeci komputer będzie sterował pracą fermentorów (obliczenia matematyczne,
bazy danych oparte na programie Acces). Obecny to Pentium 133MHz 32MB RAM,
który przy pracy wszystkich trzech fermentorów i używaniu jeszcze jakiejś
aplikacji lub pracy w sieci również się jąka.

Czwarty komputer byłby używany jako komputer multimedialny:
DVD, dźwięk (gł.w miarę przyzwoity odsłuch - nie do tworzenia muzyki ),
nagrywarka CD, aplikacje graficzne, praca w sieci, pakiet Office.
Przy tym komputerze proszę podać pełną konfigurację (będę go składał od
początku), a przy trzech wcześniejszych nową konfigurację lub ewentualnie
modernizację już istniejących komputerów.

Może ktoś odpowie: "Weź i kup wszystko co jest w tej chwili najnowsze na
rynku". Wiem, że wtedy miałbym może i najlepszy komputer. Orientuję się co
jest obecnie dostępne na rynku i widzę, że jest dość spory wybór tych
"nowości". Śledząc rownież ceny poszczególnych komponentów doszedłem do
wniosku, że nie ma sensu kupować tych "najnowszych nowości", gdyż w związku
z wyjściem na rynek nowszego modelu, w czasie 2-4 miesięcy cena poprzedniego
spada nawet o 35%. Proszę więc, powołując się na wasze doświadczenie, o
podanie w miarę najbardziej optymalnych konfiguracji tych komputerów, tak
aby przez jakieś 2-3 lata stanowiły jakiś standard i nie trzeba było ich
modernizować.

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi, obiecuję, że odpowiem na ewentualne
pytania. Serdecznie pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
SOKOŁEK

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl