Odp: Jaki duży monitor?

Autor: Jarek Gancarz (jaro_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Mon 10 Jan 2000 - 00:36:33 MET

> Szkodliwość nie zależy od rozmiaru, ale od parametrów. Jeżeli
> kupisz 17" z odchylaniem poziomym 70 kHz, to jest wysoce prawdo-
> podobne, że będziesz pracował na granicy jego wytrzymałości (np.
> 1024x768x85 Hz). Dlatego polecam coś z odchylaniem 85 kHz lub
> więcej, odpowiednio dużym pasmem i możliwie ostrym obrazem
> (dokładnie wybierz i pooglądaj).

Tanie 17" maja uklady b. podobne 10 15" monitorow stad 70kHz.
Ale czy 1024x768 szkodzi monitorowi? tego nie wiem.
Osobiscie mam ww monitor (samsung 750s H-Freq 70khz)i pracuje mi sie na nim
swietnie (jak za te pieniadze)
hmm.. niestety sa lepsze z 85kHz, ale tez wiecej kosztuja.
monitora uzywam jak kolega glownie do czytania i pisania 1024x768 mi
wystarcza
mozliwe ze moje wrazenia wynikaja z tego ze przesiadlem sie z 14" ktory przy
tym mroga jak oscyloskop

jarek
www.republika.pl/jgancarz