Re: KartaTV-probl. z odbiorem

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Sat 08 Jan 2000 - 17:57:34 MET

Robert WALC napisal w wiadomosci: ...
> Bez problemu znajduje obraz jakiejs stacji, ale z kolei nie odbieram
> dzwieku i vice versa - gdy proboje ja dostroic przelacznikiem
> Fine tuning znajduje kawalek dalej dzwiek z danej stacji - ale
> nie odbieram juz obrazu.

W Polsce od zawsze czestotliwosci nosne wizji i fonii róznily
sie o 6,5 MHz, a w Europie Zachodniej o 5,5 MHz. I tak zostalo,
mimo przejscia na PAL. Wiekszosc produkowanych teraz
telewizorów automatycznie wybiera jeden z tych dwóch
odstepów i nie ma problemów.

Tuner satelitarny na pewno generuje sygnal z odstepem 5,5 MHz,
a polskie naziemne stacje telewizyjne maja odstep 6,5 MHz.
Widocznie mozesz odbierac teraz tylko 5,5 MHz.

Poszukaj jakiegos przelacznika PAL B/G / PAL D/K
albo CCIR / OIRT.

PF