Re: Jaka karte TV kupic?

Autor: pharkas (pharkas_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 08 Jan 2000 - 16:23:32 MET

> Jaki? Ja używam kompresora MJPEG, ale słyszałem o jakimś rewela-
> cyjnym DivX MPEG-4 (adres proszę!!! :) Sam bym go chętnie potes-
> tował :)) ).

DIVX MPEG-4 to scrackowany kompresor MPEG-4 Microsoftu, ktory jest w Windows
Media Tools 4.0 (Microsoft wprowadzil rozne ograniczenia, m.in. nie mozna
bylo go uzywac w plikach .avi, a tylko .asf). MPEG-4 jest swietny do
zgrywania DVD na plytki CD, ale takze dobrze sie sprawuje podczas lapania z
karty TV. Wymaga lepszego procesora niz MJPEG, ale stopien kompresji jest
duzo wiekszy. Przykladowo - film zlapany przy 25 fps, 1/2 rozmiaru, 120 min,
dzwiek 22khz mono nieskompresowany zajmuje 750 MB. Uzywam Celerona 300_at_450 i
wydaje mi sie, ze na wolniejszym bylyby problemy - trzeba zmniejszyc np.
ilosc klatek na sekunde. Inne rozwiazanie to zlapac do MJPEG'a, przy dobrej
jakosci, a dopiero pozniej przekonwertowac na MPEG-4. Do zabawy z filmami
wideo polecam Virtual Dub'a - najnowsza wersja 1.2 (lapanie, obrobka,
konwersja).

Linki:
Kodek Divx: http://divx.ctw.cc/
Virtual Dub: http://www.geocities.com/virtualdub/