Re: jaki komputer?

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Sat 08 Jan 2000 - 01:08:28 MET

On Thu, 06 Jan 2000 08:35:35 GMT, kubissa_at_kki.net.pl (Wojtek Kubissa)
wrote:

>Mam w domu dwa komputery 166MMX + monitor 17 karta S3 4MB 1024x768
>85Hz i 386 DX + monitor 15 nie wiem jaka karta ale rozdzielczosc
>640x400. IMO do pracy im wiekszy monitor tym lepiej. Nawet jesli nie
>wykorzystuje sie jego mozliwosci.
Ja t ym Pentaku wlaczylbym wyzsza rozdialke (800x600) i powiekszyl
czcionki (jesli liubisz duze literki :-). Jesli monitor nie jest
przedpotopowy to poinien miec te 85Hz w takiej rozdzialce.
A 385?
Fajnie tylko jak dlugo wytrzymasz (majac stara karte - isa) prace w
1024x768 rzy odswiezaniu 60Hz. Poplakac sie mozan po 1/2 godziny
patrzenia (poza tym sama jkosc obrazu tez moze byc nieciekawa).
Poza tym jaki jest sens uzywania 17' przy rozdzialce 640x480????
Troche szkoda chyba pieniedzy - nie? W takiej rozdzialce kazdy monitor
15' ma jakas sensowna czestliwosc odswierzania.

>Da takich zastosowan o jakich bylo w pytaniu 386 wystarcza z
>powodzeniem. "Komputer bedzie uzywany glownie do pisania, zadne
>multimedialne aplikacje uruchamiane nie beda."
Jesli jako maszyna do pisania pod dosem to zapewne wystarczy i mozna
to kupic za doslowne grosze. Jesli pod Winda to nie zchodzilbym
ponizej P100+32Mb i min 1Gb Hd. W sumie tez nie tak drogo i tutaj z
senowna karta grafiki 17' moze byc.

>To jest prawda. Ale za 2000 kupilbym porzadny monitor i za reszte
>komputer. Jak bym mial kiedys wiecej pieniedzy to monitor bym zostawil
>a reszte wymienil.
Do zwyklego pisania w Wordzie to ma nawet sens.

>Tak. Warto zajrzec.
To prrynajmniej w jednym sie zgadzamy ;-)

>Pozdrawiam
>Wojtek

Pozdrowka
GLide