Re: Jaki komp w cenie 6k

Autor: Michał Drawert (drawert_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 07 Jan 2000 - 20:56:25 MET

Krzysztof Cieniuch napisał(a):

> Q1: Zamierzam kupic jakas plyte firmy Abit podobno
> dostarczaja doskonale instrukcje do plyt pelne
> okablowanie etc. pozatym udogodnienia softmenu,
> masa ustawien plyty.W ostatecznosci moglby byc Asus
> Myslalem tez o plycie dwuprocesorowej (Linux,
> W2000,Unreal3 ma to chyba sens) Abit BP6
> ma chyba mozliwosc wlozenia dwoch Celeronow,
> Jaka jest w tej chwili najlepsza propozycja Abita?

Sądzę, że zakup płyty Abita będzie najlepszym wyborem. Z tego co
słyszałem stabilnością ani wydajnością nie ustępują Asus-om a mają dużo
większy mozliwości konfiguracji. No i SoftMenu (nie trzeba rozkręcać
kompa żeby pogonić procka:).

> Q2: Wiaze sie z plytami ale zapytam odzielnie jaki chipset
> na plycie :I440 czy 810 co nowego w tym temacie sie pojawilo?

i81o nie jest nalepszym wyborem. Obstawiłbym BX-a

> Q3: Czy sa juz dostepne odpowiedniki Celeronow taktowane
> 100Mhz czy nadal tylko 66Mhz kiedy pojawia sie setki?

Nie ma i pewnie nie będzie.

> Q4:Procesor oczywiscie Intela Tylko jaki?Wiaze sie to
> oczywiscie z wyborem plyty ,jesli dwuprocesorowa to dwa Celerony,
> jesli nie to chyba jakies PII a moze juz PIII,trzecia mozliwosc
> to jeden Celeron dobrze podkrecony ,widzialem w niemczech u Conrada
> gotowe coolery z peltierem za 60DM moze to by bylo optymalne
> rozwiazanie :dobrze podkrecony Celeron?

Czemu koniecznie procek Intela? Zastanów się nad Athlonem. Są chyba
trochę droższe ale wydajniejsze.

> Q5: Do tego jakas karta graficzna wacham sie pomiedzy MatroxG400 a
> Viper (numer zapomnialem) z chipsetem NVIDIA TNT2 Ultra 32MB
> zalezy mi na szybkosci ale rownie wazna jest jakosc obrazu ,
> tu chyba bylby lepszy Matrox?

Matrox ma faktycznie znakomitą jakość obrazu, ale weź też pod uwagę
GeForce. Są takie modne:). Ale czy do programowania jest Ci potrzebna
karta aż takiej klasy. Może zwykła TNT?

> Q6: Dysk okolo 10GB myslalem o jakims IBMa te nowe UltraDMA maja
> 7200 obrotow i parametry zblizone do tych najslabszych SCSI
> ale w tej chwili kompletnie nie mam koncepcji,moze Fujitsu
> seri Picobird czy jakos tak ?

Proponuję IBM z rodziny DJNA. Całkiem szybki, 2MB cache, ew. Quantum
Fireball KA+ lub Fujitsu

> Q7: Monitor 17" lub 19" widzialem kiedys Philipsa calkiem niezly
> myslalem tez o jakims LG Flatron ,ogolnie ma miec mozliwie jak
> najlepsze odswiezanie o rozmiarze plamki nie wiecej niz 0.24 ?

Tu niestety nic nie doradzę :(

> Q8: CD-ROM kompletna pustka jakies propozycje ?

j.w.

> Q9: Co jeszcze zostalo ? Klawiatura, myszka stacja 1,44
> i obudowa oczywiscie ATX zeby to zmiescic myslalem
> o Enlight-cie ale za wszelkie sugestie bede wdzieczny,
> przedewszystkim musi miec mocny,dobrze ekranowany i
> chlodzony zasilacz (pozadny wiatrak)i solidna budowe.

Jeśli umiesz na takiej klawiurze pisać to polecam ergonomiczną
(rozchylaną). Jeśli nie to sobie odpuść. Mysz najlepiej Logitecha (OEM
ze scrollem można kupić za 60zł).

> Q10: Jeszcze pamiec jakies 128MB PC100 czy 133?

PC133 są drogie ale przyszłościowe

> Q11: Czy za 6000zl da sie to wszystko kupic?Jak w tej chwili
> ksztaltuja sie ceny? Czy szok po trzesieniu ziemi w Taiwanie
> minal i wszystko wraca do normy czy lepiej poczekac jakies
> dwa miesiace na spadek cen,czy bedzie to drastyczna obnizka
> czy raczej symboliczna(uff duzo tego)?

Życzę trafnych wyborów i udanych zakupów
                Michał

"Moja mamusia zawsze mówiła mi że, nie ma prawdziwych potworów,
                       ale one istnieją!"
 mailto: drawert_at_alpha.net.pl              UIN: 54223679