Odp: dysk 17 gb - optymalny podzial....

Autor: Masterboy (tymek_at_public.rz.pl)
Data: Fri 07 Jan 2000 - 01:43:20 MET

> Jak najbardziej optymalnie podzielic na partycje dysk 17 gb (zastosowania
> gierki i tworzenie muzyki - sekwencery ) , tak aby nie stracic na jego
> wydajnosci ???

Polecam podzial dysku na dwie partycje:
2GB systemowa (windows+zainstalowane programy)
15GB reszta

Chodzi o to ze czasami zdarza sie pad systemu lub nawet partycji.
Najczesciej pada ta na ktorej jest windows (ciekawe dlaczego? :). I teraz
jesli masz pierwsza partycje tylko i wylacznie z systemem i zainstalowanymi
programami, to w razie "padu" wszystko sie da przeinstalowac. Majac jedna
duza partycje, gdy ona padnie.... mozna sobie strzelic w leb i tyle,
wszystkie dane ida sie pasc. Ten system stosuje od dosc dawna i wg mnie jest
on najlepszy. Mozna ewentualnie zrobic wiecej partycji (w tym osobna na
swapa), lecz najwazniejsze jest by nie trzymac waznych danych (typu
dokumenty, instalki programow, ulubione piosenki :) na partycji systemowej
(zwykle C: ).

Pozdro