Odp: Gigabyte GA-6BXC + Celeron 466

Autor: Abram (abram_at_poczta.fm)
Data: Thu 06 Jan 2000 - 15:55:59 MET

Użytkownik Michal Kosnik <michal_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:851o0n$dsh$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> Kumpel podrzucil mi do zlozenia kompa Gigabyte GA-6BXC + Celeron 466 ppga
> da sie to jakos podkrecic coby chodzilo stabilnie ???, czy w ogole jest to
> dobry tandem do Overclockerowania ??? , bo cos kombinowalem , ale caly
czas
> proc chodzi na 466 , dodam tylko ze jest jakas przelotka , a plyta jest
> zworkowa.
guzik a nie zworkowa - jesli juz to DIPowa (jest to rozwiazanie o niebo
wygodniejsze od zworek). Zworki sa tam od innych rzeczy a ustalanie mnoznika
i FSB robi sie DIPami. Sama plyta daje tylko mozliwosc ustawienia FSB (DIP
SW1) na 66/75/83/100/112/133 MHz (AGP odpowiednio: 66/75/83/66/75/89 MHz).
Nie mowie o mnozniku, bo ten masz przeciez zablokowany w procku na stale. A
majac mnoznik 7 (7*66=462 MHz) na tej plycie hardware'owo moglbys puscic
proca IMO max. 7*100=700 MHz - choc smiem watpic w stabilnosc tego systemu
bez stosowania szczegolnego chlodzenia. Ja uzywam softFSB (bo na codzien
(takie zastosowanie kompa) nie potrzebuje hardwarowego przetaktowania) i
celek366 biega na 458 MHz bez zadnej zadyszki (standardowy radiator +
cooler).
IMO ta plyta nie jest dla overclockerow a dla ludzi, ktorzy nie chca miec
problemow z uzytkowaniem kompa = nic sie nie gryzie, nie wiesza.

--
pozdrawiam
Abram:   abram_at_poczta.fm   abram_at_go2.pl