Re: Przystawka do skanowania slajdow - warto?

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Thu 06 Jan 2000 - 11:57:19 MET

Tomasz Slominski napisał w wiadomości:

>Chcialbym spytac wszystkich uzytkownikow skanerow z przystawką do
>skanowania slajdow/negtywow czy jakosc w ten sposob uzyskanych obrazow
>jest lepsza niz np. skanowanie zwyklego papierowego zdjecia.

Podobno negatywy i slajdy mają dziesięciokrotnie większą "dynamikę"
niż papiery fotograficzne. Czyli tyle razy dokładniej oddają
odcienie: zamiast 8-10 bitów na składową potrzeba wtedy 11 do 14.
Mam tylko wątpliwości, czy popularne formaty grafiki pozwalają
na zapis kolorów z taką rozdzielczością...

PF