niestabilny system

Autor: Rabin (robkamin_at_tower.atr.bydgoszcz.pl)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 22:33:03 MET

Czy ktoś może mi pomóc?
Złożyłem kompa:
-płytę Procomp ZX ATX
-64MB RAM
-HDD IBM 13,5 7200 rpm- jedna partycja!
-DVD LG DRD 8080B
-grafika ATI Rage 128 8MB
-dźwięk Yamaha 744

Windows 98 ( zarówno zwykły jak i SE) jest niestabilny- pojawiają się
wyjątki lub programy wykonują niedozwolone operacje i zostają zamykane przez
system. Często pada explorer, rundll32.
Uszkadza się rejestr i W98 odtwarza starą kopię czyli przepadają mi
ustawienia konfiguracji. Nieraz we właściwościach komputera zamiast napisów
są czarne pola, a tekst pojawia się gdy wybiorę pole kursorem. To być może
wina grafiki.
Zainstalowałem Win 95. Jest duuuużo lepiej. Explorer i inne programy
rzadziej się wieszają, ale za to pojawia się znów problem z rejestrami:
pojawia się komunikat typu "wystąpiły problemy z rejestrem. zamknij
wszystkie programy " i mam do wyboru tylko ponowne uruchomienie systemu.
Oczywiście mogę tego nie zrobić i dalej pracować przesuwając niechciane
okienko komunikatu gdzieś na bok, ale to nie rozwiązuje problemu.
Pod 95 (osr 2.0) nie mam AGP więc mi poradzono, żebym zainstalował USB
support. Dobrze, tylko że instalacja USB uruchamia scan disk-a a ten w 97%
wywołuje wyjątek (blue screen), w 2% się zawiesi, no a jak przejdzie do
końca (1% szansy) i wybiorę zakończ to i tak się zawiesi. Wspomnę jeszcze,
że wieszające programy oprócz wykonania niedozwolonej operacji, wywołują złą
stronę (wyjaśnienie przyczyny wyjątku) lub bład w kernelu.
Pytania: co generalnie wywołuje wyjątek 0E ?
             dlaczego są problemy z rejestrami ?
            czy może to być wina któregoś z komponentów komputera ?
            miał ktoś podobne problemy?
Jeśli odpisujecie autorowi to piszcie na adres maiesky_at_poczta.onet.pl
Mariusz Glugla