Re: !!!!!!!!!!!!!!! CO WYBRAC (Dlugie) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: Beerman (beerman_at_provider.pl)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 20:35:18 MET

On Tue, 04 Jan 2000 18:26:01 GMT, "Łukasz Wesołowski"
<admin12_at_box43.gnet.pl> wrote:

>Witam i pozdrawiam !
>
>Mam zamiar kupic troche sprzetu do mojego peceta ale nie wiem co wybrac,
>choc mam
>kilka rzeczy upatrzone
>
>CD -ROM : Asus 40 -50 x Jakie sa te CD-romy i czy nie padnie mi po 6
>miesiacach pracy
>Dysk twardy: Okolo 17-20 gb albo Seagate albo Caviar tez nie wiem co wybrac
>(Co jest szybsze )
>Plyta glowna tez mam kolejny dylemat co wziac A Bit'a Asusa czy A-Trend'a
>Chodzi mi o plyte z mozliwoscia wsadzenia czegos szybkiego za jakis czas i
> [...]

Co do Cd-Rom'a to olej te wszystkie testy C(h)ip(a)y czy Entera. Te
napedy x 50 czy wiecej to jedn wielki kicz. Rozpedzaja sie do tych
szybkosci w 10% czasu pracy a potem spadaja do x30-35 i to na
zewnetrznych sektorach. Plyty cd-r siadaja na skutek duzych szybkosci
i wysokiej temperatury (wyjmij plytke po obejrzeniu Mpega w kenwoodzie
x72 to se reke opalisz) a sam naped wali sie po kilku miesiacach. Ja
sam GORACO polecam Teac x32 (atapi lub scsi). Czyta wspaniale nawet
najwiekszy szajs no no name i btc i jest niezawodny (dziala bez
najmniejszego problemu juz 1,5 roku)

Dyski. Ja polecam quantum'y. Szczegolnie Firebally i CTX'y. Sam od 5
lat uzywam tylko Quantum (IBM) i jest idealnie. Wspaniale dyski.
Odradzam Segate'y. Po miesiacu bedziesz nimi rodzine w nocy budzil.
Mam tez Fujitsu Picobird 8GB i jest bardzo szybki i niezawodny. Tylko
nie Caviar (zaden z ktorym mialem do czynienia nie wytrzymal nawet 30%
ich MTFB). Mi taki WD siadl po 2 miesiacach (fakt ze robil na
sieciowym servie ale to nie usprawiedliwienie)

A plyta to tylko ABIT z dowolnej serii (grunt to soft menu). Od siebie
polecam BX rev.2.0. Do niej wsadzisz wszystko (po aktualizacji biosu
bodaj do 1GHZ)

Beerman
e-mail : beerman_at_provider.pl
icq uin : 37186302