Re: monitor bez piksela

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Fri 31 Dec 1999 - 12:51:44 MET

Użytkownik Lukasz <gwint_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:386c7d69_at_news.vogel.pl...
> chce kupić monitor bez jednego piksela tylko nie wiem ile mogę na tym
> stracić (nie wiem co może się z nim stać po jakimś czasie)

Czy myślisz o LCD czy kineskopowym monitorze?

W przypadku LCD brak piksela spowodowany jest wadą tranzystora sterującego
danym pikselem.
Wada ta nie ma tendencji do rozprzestrzeniania się.
W przypadku kineskopów brak piksela może być spowodowane przez:
- wypalenie luminoforu (czrny punkt umiejscowiony najczęściej na środku
ekranu, spowodowany wyłączeniem odchylania - moc która powinna rozłożyć się
na cały ekran skupiona jest w jednym punkcie)
- zatkaniem otworu w masce obcym ciałem nieszkłem - czarny punkt
umiejscowiony w dowolnym miejscu ekranu
- zatkaniem otworu w masce szkłem - tęczowe odbarwienie punktu na ekranie
wielkości od 1 do kilku pikseli
- ubytek luminoforu - błędny kolor wyświetlania piksela

Wszystkie te wady nie mają raczej tendencji do rozprzestrzeniania się..

--
Pozdrówka
Funky