Re: 8bit=1bajt?;)

Autor: Michał Węgierek (miw_at_elf.kopernik.silesianet.pl)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 18:20:13 MET

Sebbie1o1 napisał(a) w wiadomości: <84fb2t$d3n$3_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
>a tak na serio to czy polaczenie modemu 33600 bitow przeliczajac na bajty
>powinienem dzielic na 8 czy 10 (uwzgledniajac 2 bity kontrolne?)
>
>ja to w koncu jest? slyszalem wiele sprzecznych opini...
>
>razm ze na 10, raz ze na 8 poniewaz te 2 dodatkowe bity sa juz wliczone...

Wbrew pozorom jest to duzo bardziej zlozony problem...
(oczywiscie zakladajac ze chodzi ci o podlaczenie do inetu)

Dochodzi jeszcze fakt, ze dane przesylane sa pakietami, ktore bynajmniej nie
odpowiadaja wielkoscia przesylanemu plikowi. I jest w takich pakietach
okrutnie danych kontrolnych (znajdz sobie gdzies strukture np. sektora na
CD - TCP/IP jest troche analogicznie zbudowane...).
Uwzgledniajac dodatkowo jeszcze kompresje danych mozna doznac szoku (jak ja)
widzac np. 11KB/s (kilobajtow !) na 33,6kbps...

Pozdro
MiW
miw_at_elf.kopernik.silesianet.pl

\\ Kto pyta nie bladzi.