Re: jaki kupic w miare tani sprzet...

Autor: Bankowy (arpad_at_polbox.com)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 11:37:48 MET

>Widzisz tutaj cos nieprawidlowego? To, ze firma wypuszcza ciagle nowe
>biosy z poprawkami (na dodatek szybko reaguja na sugerowane zmiany), to
>plus dla Abita, a nie minus.

Oczywiście, masz rację... ale nie o to mi chodziło... Widzisz chodzi o to że
koleś wkłada sobie jakiś sprzęt do Abita i kupa... flaszuje bios (choć wcale
takiego starego nie ma) i działa doskonale... Ten sam sprzęt włożony do
Asusa P2B-F (konkretnie chodziło o sieciówkę 3Coma) działa od razu.. (pomimo
zabytkowego biosu)... Tak byłó w przypadku kilku sprzętów, nigdy mnie to
jednak nie interesowało... w pamięci utkwił mi tylko ten przypadek... Jeśli
jednak masz okazję bawić się sprzętem to może sam natknełeś się na podobne
problemy...

> Wolalbys, zeby nowy bios byl raz do roku?
>Np. w sytuacji, kiedy masz Asusa P3B, kupiles sobie Live'a, a masz
>wylacznie najwczesniejszy bios do tej plyty?

Ale tak nie jest... dosyć szybko z tego co wiem pojawiła się wersja biosu
poprawiająca ten błąd ( a także problem z str).

>Poza tym, jesli kupujesz sprzet raz na pare lat i nie zmieniasz nic, to
>nowe biosy nie maja w tym momencie az takiego znaczenia. Doceniasz to w
>sytuacji, kiedy masz np. plyte sprzed 1.5 roku, kiedy najmocniejszym
>procem byl P2-300, a nachodzi Cie chec zakupu P3-800 :)

W opisanym przez Ciebie przypadku rzeczywiście prawie napewno trzeba będzie
zmienić bios... Ale powiedz która z firmowych płyt tego nie umożliwi ( to
znaczy przejścia z P2 an P3. Może być tylko problem z tym 800)... Ale to już
troch poza tematem...

>Jesli pierwsza rzecza, jaka robia to upgrade biosu, to jest to banda
>amatorow, a nie ludzie z glowa do kompow.90% wszystkich problemow wiaze
>sie z ustawieniami biosu/systemu

Słuchaj takich ludzi jak oni to ja nazywam homo pecetus :-) Moim zdaniem to
już nie są normalni ludzie/faceci... Cały wolny czas spędzają przed
komputerem, a tapeta to zamiast fajnej laski, rysunek P3 lub w zależności od
upodobań Athlon :-) ... Nie wiem czy kojarzysz o jakich pacjętów mi
chodzi... I choć są oni obiektem moich ciągłych docinek (a mam niestety
trochę niewypażoną gębe) to jednak za znajomość komputerów (już nawet nie
samych PC-tów) bardzo ich podziwiam (a sam takim bardzo skończonym głąbem
nie jestem w tym temacie)...

>Mialem okazje podlubac w paru roznych plytach. Ciekawie zachowywal sie moj
>konkretny sprzet - C300A na P2B chodzil gora na 450, na AX6BC wylacznie na
>450

O kurcze jakto wyłącznie na 450 to na 300 nie poszedł... :-) Może myślałeś o
300-tu

>, do tego z podniesionym napiecie.

Eee, to chyba nie myślałeś o 300-tu, ale bardziej interesuje mnie fakt jak
podniosłeś napięcie w AOpenie...?

> Na mojej BH6 chodzi gladko na 558
>przy 2.4V

Dla mnie to normalne... jeśli chodzi o kręcenie... Abit rulezzzz...

> Czy to jest dowod na to, ze P2B i AX6BC to szmelc? Nie, jedynie
>w tym konkretnym przypadku lepiej wypada BH6. Moje pamieci w BH6 chodza
>gora na 103MHz, w AX6BC na 83

No to jak tego proca puściłeś na FSB 100 jak ci pamiątki nie wyrabiały?

>Tyle samo, co pytan dotyczacych kart no-name opartych na chipsetach
>nVidii.

No tak teraz jeszcze pytanie które karty uważamy za firmowe, a które nie...
Dla mnie to w zasadzie:
Asus, Creative, Diamond...

>Chektor
>.Wojciech.Giersz..(Y2K
Ready).......................Voice.+48-(0)32-2312060..

e-mail: Bogdan.Skorupka_at_ien.pw.edu.pl
                    UIN: 44877025
                    Nick: Bankowy