Re: Czy dyskwalifikować kineskop Trinitron?

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Wed 29 Dec 1999 - 02:20:20 MET

Tomash wrote in message ...
>Witam grupowiczów
>Zastanawiam się nad kupnem monitora 17". Ostatnio duzo się naczytałem na
>grupie o drucikach widocznych w kineskopie Trinitron. Nawet sprzedawca w
>MediaMarkt porównując LG Flatron oraz Sony i (chyba) Magi odradzał dwa
>ostatnie ze względu na te "druciki".
>Ja w zwiazku z tym też od razu przestałem się interesować wszystkim co ma
>nadruk "Trinitron".
>
>Czy w takim razie dyskwalifikujemy Trinitrona, czy może przesadzam?

Zdecydowanie NIE dyskwalifikujemy. Sam mam małego trynitrona 15".
Trynitrony dają najlepszy obraz o najlepszej barwie, jasności i kontraście.
Mają bardzo długa żywotność a te druciki (w każdym conajmniej jeden,
czasem dwa w większych) to duperela niewidoczna gdy skupiasz się na
treści obrazu. Szybko o drucikach zapomnisz i nie będziesz zwracał na
nie uwagi - dobry, kolorowy obraz, nieporównywalny z innymi kineskopami
pozostanie przed Twoimi oczami na długie lata. Oczywiście należy wybierać
monitor dobrej firmy gdyż nie sam kineskop sie liczy: elektronika również.
Przy wyborze Sony i LG (dawniej Goldstar) wybór jest prosty: SONY!
Goldstar to bardzo cienka firma koreańska o wiele, wiele gorsza od
również koreańskiego Samsunga i niedawno zmieniła nazwę na LG aby
"zacząć od nowa" i zrzucić balast złej sławy jaki ciąży na nazwie Goldstar.
Wszystkie firmy robią wyroby tańsze czyli gorsze (nawet Sony)! Do takich
należą zanikające już 15" monitory leżące w dolnym segmencie cenowym.
Monitory 17" i 19" to już inna klasa i tu dziadostwo rzadziej się spotyka.
W tej klasie/wielkości są tez niestety monitory lepszej jakości i gorszej.
Zwracaj uwagę na wielkość plamki (ma być jak najmniejsza) i pasmo wizji
(maksymalne pasmo wzmacniacza wizji) odpowiadające za wyświetlanie drobnych
szczegółów obrazu - pasmo musi być jak najszersze. Powodzenia!