Re: JAKĄ NAGRYWARKE ?

Autor: Niziak (niziak_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 27 Dec 1999 - 00:37:55 MET

Kshyhoo <Kshyhoo_at_promail.pl> wrote in message

> heh , ja tez mam mitsumi ( CR-2801TE ) . Kupilem ja w listopadzie 98 i w
> listopadzie 99 przestala mi przyjmowac czyste plyty . Oddalem do servisu ,
> po kilku tyg. zadzwonilem i uslyszalem ze nagrywarka byla sprawna ( !!! )
> ze zalaczaja plytke ktora nagrali . Wracam do domu wkladam czysta plyte ,
> ktora nagrywarka wykryla ( strasznie sie ucieszylem ) Dzisiaj chcialem
> nagrac plyte i znowu nie widzi plyt ( albo wyskakuje jakis error , jakby
co
> to moge go zacytowac ;-), a gwarancja sie juz skonczyla ( ale i tak jade
> [...]

na stronie o ricohu (tak, tym samym poj###### ricohu)
www.arrakis-ttm.com/cdr/
są tego typu problemy opisane. Jest tez forum dyskusyjne.
Z tamtąd sie dowiedzialem jak ozywic moją nagrywarke. Jest pare waznych
rzeczy w nagrywarce:

 - nasmarowanie slimaka i innych przekladni smarem silikonowym
 - nasmarowanie prowadnic od wozka smarem silik.
 - odtluszczenie kólek przenoszacych naped na plyte cd
A ode mnie dodam
 - wyczyszczenie soczewy 5% roztworem spirytusu izopropylowego.
 - odkurzenie calego wozka odkurzaczem lub przedmuchanie sprezonym
powietrzem.