Re: Dwa systemy na jednej partycji

Autor: Krakus (jangol_at_poczta.fm)
Data: Sun 26 Dec 1999 - 11:53:00 MET

>Tego patcha już mam, nowsze jego wersje także.
>Jak nie masz konkretnych propozycji to sobie daruj bo się spocisz.
Przeciez do tego nie potrzeba zadnego patcha.
Sprawa jest zupelnie prosta przed pierwszym uruchomieniem poprzedniej wersji
DOS`a :

w pliku autoexec.dos wpisz na samym poczatku
c:
cd \
IF NOT EXIST WINBOOT.SYS GOTO DALEJ
C:\DOS\ATTRIB -S -H IO.SYS
C:\DOS\ATTRIB -S -H WINBOOT.SYS
REN IO.SYS IO.DOS
REN WINBOOT.SYS IO.SYS
:DALEJ

< Tu dalsza czesc twojego autoexec.dos >

to dla standartowej instalacji WIN95, dla niestandartowej trzeba odpowienio
zmienic sciezke do ATTRIB

Jezeli urochamiales wczesniej poprzednia wersie systemu MS-DOS i po padzie
reaktywowales windowsa z dyskietki systemowej to zamazales pliki systemowe
DOS6.22
Wtedy proba uruchomienia poprzedniej wersii systemu MS-DOS jest kwitowana
komunikatem <brak mozliwosci obslugi.....>
Nalezy wiec po wykonaniu powyzszego skopiowac (zwyklym copy - nie sys) z
dyskietki systemowej DOS6.22 pliki IO.SYS i MSDOS.SYS na c:\*.DOS (pamietaj
o zmianie rozszerzenia bo zniszczysz pliki systemowe W95, przedtem usun
atybuty S,H na dyskietce , badz uzyj NC )
Wszystkie te czynnosci wykonujesz w sesji W95.

Teraz mozesz spokojnie wybierac, obydwa systemy wstana! - Sprawdzilem.

Jezeli nadinstalowales Win95 to nie masz juz dostepnej opcji Poprzednia
wersja systemu MS-DOS w menu startowym - Sprawdz to!
Jesli tak jest to zeby miec oba sytemy to czeka Cie instalka ale juz z
zmianami jak wyzej.
Pozdrowienia
= Janusz =
= jangol_at_poczta.fm =
= jangol_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl =
= jangol_at_box43.gdn.pl =
= ICQ UIN: 17523111 =