panowie, a jak zakrecic...

Autor: Marcin \ (stig_at_artists.gfx.pl)
Data: Sun 26 Dec 1999 - 16:54:19 MET

celerona 366 na wiecej niz 458?

Wiem, wiem, ze to sie przewala przez liste, ale...
Jestem kompletnym dyletantem jesli chodzi o sprawy sprzetowe peceta - bardzo
dlugo mialem Amige i wogole nie interesowaly mnie sprawy zwiazane z
blaszka... Nie rozumiem pojec, ktorymi obracacie opisujac tematy zwiazane z
ta kwestia, wiec prosilbym o napisanie czegos bardziej szczegolowego niz;
"ustaw fsb na ... mnoznik x5.5 a napiecie na 2.2" bo niezbyt to rozumiem...

Mam plyte, ktora z poziomu BIOSu umozliwia ustawienie taktowania na 66, 75,
83, 100, 103, 112, 124, 133. Plyta to jakis Procomp czy cholera wie, co...
umozliwia prace z prockami do 550 MHz, na BX'ie. Teraz mam ustawione
83 i wszystko chodzi bajecznie... Nic sie nie wywala - komp pracuje
przynajmniej 5 godzin dziennie, w porywach do 12 i 14 godzin (od ponad pol
roku).

Droga dedukcji doszedlem do tego, ze musi byc to puszczone 5.5 x 100...
Kiedy przestawie w BIOS'ie taktowanie na 100 - komp lezy... Pomaga tylko
reset CMOS'u zworkami...

1. Zworki na 5.5, w BIOS'ie ustawione "default", ostatnia zwroka z
wymuszeniem na 100MHz - komp idzie normalnie - na 366.
2. Zwory ustawione na 5.5 z wymuszeniem 100 MHz na ostatniej zworce w
BIOS'ie 100 - komp nie rusza...

I co teraz? Domyslam sie, ze cos z napieciem... Jak podniesc to napiecie?
Nie znalazlem w opisie plyty zadnych zworek zmieniajacych napiecie. Wiec jak
to zrobic inaczej?

Czy jezeli podniose napiecie (jesli mi ktos poradzi jak) to bede musial cos
kombinowac z chlodzieniem, czy raczej do tak kreconego procka (366/550)
wystarczy standardowy radiator z wentylatorkiem?

Jak dlugo powinien dzialac (jesli oczywiscie nie bedzie sie wieszal w ciagu
pierwszych kilku minut pracy) taki procek przy nominalnym chlodzeniu? Rok,
dwa?

Pozdrawiam - szczesliwego Nowego i czekam na pomoc w mojej kwestii...

Marcin "STIG" Saldat
http://www.stig.prv.pl
mailto:stig_at_artists.gfx.pl
SMS mailto:48603854812_at_text.plusgsm.pl
S T I G M A T I Z E R