Re: cdr bootable - jak wyciagnac boot image

Autor: szesc (szesc_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 25 Dec 1999 - 18:21:21 MET

wez ten CD-rom i jakims programem do czytania pojedynczych sektorow
odczytaj sekt. 17 (w tym przypadku sektor bedzie mial 2048 bajtow)
jesli uda ci sie to zrzucic na dysk (ten 17-sty sektor) to masz 2 kb
plik ktory MUSI zaczynac sie od slow:
" CD001 EL TORITO SPECIFICATION" (tak juz jest...;-) - reszta pliku to
najprawdopodobniej beda zera oprocz bajtow 71,72,73.
Bajty te w odwroconej kolejnosci (odczytane w systemie dziesietnym) +1
dadza ci nr. sektora w ktorym zaczyna sie boot image - to juz chyba
nie problem zrzucic na dysk......
Na przykladzie: mam "NortonUtilities 2000" - czytam bajty 71-73 z
sektora 17-go: E1 0C 01
odwracam je (01 0C E1) i w windowsowskim "calc-u" zamieniam z HEX na
DEC (wychodzi mi 68833 -> dodaje 1 -> 68834 i od tego sektora zaczyna
sie moj "image")

proste nie?

z tym dodaniem jedynki to troche naookolo (cos musialem spieprzyc) ale
jest ok
korzystalem z programu CD-R Diagnosis - mam moge podeslac (bo maly :-)
"jakbyco" to pisz na priva swego czasu sie tym bawilem - nawet jakies
multiboot-owalne plytki wyrzezbilem..... a i pamietaj ze boot image
wrzucasz tylko w 1 sesji nagrania.

pzdr
szesc