Odp: O chlodzeniu procka

Autor: DooMiniK (doominik_at_wroclaw.eta.pl)
Data: Sat 25 Dec 1999 - 11:18:35 MET

Użytkownik lesio <lesio_at_klub.chip.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:38633659_at_news.vogel.pl...
> Postanowilem podkrecic sobie procka cel366 i co za tym idzie polepszyc
> chlodzenie. Z radiatora zerwalem srebrna folie i wyrownalem jego
> powieszchnie drobnoziarnistym papierem sciernym. Jest prawie idalnie plaska
> i gladka. Przykladam do niego procesor i okazuje ze nie jest on plaski, a
> lekko wklesly. Roznica pomiedzy srodkiem a wystajacymi rogami procka to ok 1
> mm. Wiec olewam gwarancje i wyrównuje procka podobnie jak radiator,
> zachwujac ten sam kierunek linii szlifu. Procesor po ok 0,5 mm zaczyna
> zmieniac barwe na brazowa (czyzby miedz?). I teraz nie wiem, czy mozna go
> [...]
Wiesz - polecam Ci grupy dyskusyjne (jak ta)
Po to one są, że jak się nie znasz, to wcześniej lepiej
się zapytać. A dysków twardych w środku już nie
czyściłeś ? Pewnie są już brudne ;-x

Tak poważnie - dokopałeś się głęboko do procka. Jeżeli
jeszcze działa - to Intel nie jest taki zły i robi toporne układy.
To brązowe, to pewnie warstwa okalająca układy (jakiś epoksyd)

Ta srebrna folijka na radiatorze przewodzi ciepło i pozwala
na lepsze odprowadzenie energii z procka na radiator....

Mam jeszcze pytanie - dużo sprzętów w domu tak
udoskonaliłeś ? (nie mogłem się powstrzymać-sorry)

--
DooMiniK