Re: winmodem - czy ktos to instalowal?

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Fri 24 Dec 1999 - 14:22:36 MET

Roman Sąsiada napisał w wiadomości:

>Zobacz, czy w menedzerze uradzen nie masz takiej sekcji ze znakiem
>zapytania, w niej powinno byc cos takiego jak "unknown PCI device". Usun
>je i zestartuj komputer, powinno wykryc modem.

A było takie coś, z wykrzyknikiem (to jest u sąsiadki, więc
nie mogę teraz sprawdzić - wolałbym się najpierw dowiedzieć,
co robię źle). W każdym razie było, wyrzuciłem, zrestartowałem
i znowu się wykryło nieznane urządzenie. Niestety pozostało
nieznane mimo podtykania systemowi dyskietki ze sterownikami
do modemu... Innych nie miałem - tylko to, co ściągnąłem
z Internetu (rwpci95). Taki sam katalog był na płytce CD
dostarczonej przez poprzedniego użytkownika, ale chyba
nie była to płytka dołączana do modemu (wg instrukcji
powinna się sama uruchamiać, a ta nie uruchamiała się
i w ogóle wyglądała na kopię czyjegoś dysku, bo był
katalog Recycled).

Wdług mnie powinno to wyglądać tak: po wetknięciu modemu
i uruchomieniu Windows wykrywa się "coś" - urządzenie PCI.
Windows powinien mnie poprosić o sterownik, zainstalować
go (powinna w nim chyba być programowa emulacja modemu
i udawacz portu COM). Potem powinien się wykryć modem
na udawanym porcie i zainstalować. Ale nic z tego...

A może ktoś ma sterowniki do tego konkretnego modemu?
Acorp HSP 56000 - tak jest napisane na okładce instrukcji.
Na stronach Acorp nie znalazłem takiego typu modemu.
Najbliższy mu jest A-56PIM, wewnętrzny winmodem
z chipsetem Rockwell HSP. Być może działa identycznie,
jak inne modemy HSP? Bo przedtem (zanim przeinstalowałem
Windows) ktoś zainstalował jakiś sterownik i nazwał
modem ComCom SPIRIT, co skojarzyło mi się z Zoltrixem
i modemem Spirit, który też chyba używa takiego samego
chipsetu (ale i tak modem w systemie nie działał).
Czy można tak sobie zainstalować sterowniki do Zoltrixa
zamiast Acorp? No i jak to zrobić, jeśli nic się samo
nie wykrywa...

Piotr