Re: Czy oplaca sie wymiana...

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Mon 20 Dec 1999 - 15:39:39 MET

Dnia Sat, 18 Dec 1999 13:37:01 GMT, "Michal Malanowicz"
<michal_at_mail.csmatrix.com> napisał:

>Mam taki maly dylemacik. Dysponuje obecnie plyta Asus P3B-F
>i Pentium II 350_at_433 (3.5*124) i trzeba by to wymienic. Sa
>2 mozliwosci:
>- wymiana na plyte Abita BP6 + 2*Celeron 366 (lub 400) i overclk do okolo
>450MHz.
>- wymiana samego procka na Pentium II 450MHz i overclk do 560MHz.
>
>Co sie bardziej oplaca?? Uzywam glownie Win98 (w zamierzeniu W2k)
>i czasem Linuxa. Najwiecej gram (70% czasu przy domowym kompie), ale
>i programuje (20%), bawie sie 3D Studio i obrobka dzwieku, internetem (10%).
> [...]

Moim skromnym zdaniem:

Dwa celerony 366/400 tak po prostu to zdecydowanie za mało. Dwie czterysetki
@500 być może już nieco lepiej, ale i tak nie wiem, nie wiem, stabilność
prawdopodobnie może ucierpieć.

Zysk z SMP w gierkach jeżeli w ogóle jest (jedyną znaną mi grą z supportem
do SMP jest q3arena, inni w ogóle się w to nie bawią), to jest dosyć
mizerny. Zapewnia zresztą bardziej stabilność framerate niż jego wzrost (ten
jest do, powiedzmy, 20%).

Dwa procki to fajna sprawa przy windowsNT/linuxie i konkretnych
zastosowaniach (dające się rozseparować zadania). Serwer i dużo zadań.
Albo np. taki distributed.net - zysk +100%.
Ale będziesz kupował dwuprocesorowy zestaw dla d.n.? :)

Z kolei p2-450 też bym nie kupował z tej prostej przyczyny, że chyba średnio
się to opłaca (za praktycznie tyle samo jest p3-450, no chyba, że masz
jakieś dobre źródło). Zresztą p3-450 może być lepiej podkręcalny, ale to są
już moje czyste spekulacje.

A w ogóle to ja bym rozważył "nicnierobienie" z Twoim zestawem, bo i po co?
Wiele nie zyskasz.
No dobra, wszystko jest kwestią ceny, ale tak jak ja, człowiek "z ulicy",
bez znajomości etc., to bym sobie darował.

Pozdrowienia,

--
Jacek Fiok
j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl                      http://www.jfiok.capital.pl