Re: S3 Savage4 - problem

Autor: Tomasz Byczek (byczektom_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 01:52:03 MET

Hejka !

Nie orientuje się dokładnie w oznaczeniach Twojej płyty na VIA lecz mogę Ci
przytoczyć pewną sytuację.

 Kupiłem Savage4 32MB z Creativa. Gitara. Pierwsza moja płyta to BXcel (ALi
1621). Problem. AGP chodziło tylko na 1x. Obsługa 2D na pulpicie wypadała
gorzej niż na moim starym kompie (P100+Virge2MB). 3D fatalne. Inni przy tych
samych prockach i płytach na Intelach ZX/BX mieli wyniki ok. 35% lepsze.
Oddałem płytę i wziąłem Jetway 7BXAN na BX. Gitara. 2D i 3D Super.Zobaczył
to mój kuzynek jak sobie dawałem upust w Q3A. Napalił się na Savage4 i hopla
do sklepu. Kupił i przywiózł kompa do mnie z prośbą o złożenie tego do kupy
(on ma 12 lat i mało wie o sprzęcie). Procek PII233 i płyta na TX -
pierwszym chipie do AGP. Wkładam odpalam i kicha. W momencie pojawienia się
pulpitu - zwis. Tryb awaryjny i suwak przyspieszenia grafiki w zakładce
wydajności na brak. Poszło. Win poszedł lecz.. Brak akceleracji 3D. 2 noce
nad kompem i stwierdzam że to chyba płyta główna jest za wolna do tej karty.
Pojechał z tatą do sklepu - tego samego do którego oddałem pierwszą płytę.
Gadka szmatka. Zabrali kompa do przetestowania. I stwierdzili to co ja. Za
wolna płyta główna. Sprzedali mu tą samą płytę którą oddałem. Chodzi ale
wolno. A TNT2 nie pójdzie na niej na 100% - próbowałem i to nie tylko ja.

    Powodem problemów przy szybkich katrach 3D są najczęściej stare płyty
główne.