Odp: BIOS nie chce wykrywac dysku

Autor: Robert Szymczyk (szymczyk_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 23:52:11 MET

Użytkownik Marek Sołek <somar_at_uci.agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:83b1ho$sh$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl...
> Witam.
>
> Mam nastepujacy problem:
> - dysk Seagate 1.7GB podlaczony do plyty ASUS P2-B jest wykrywany i dziala
> bezblednie. Natomiast na mojej plycie ASUS TX97-E nie dosc, ze BIOS nie
moze
> wykryc tego dysku, to blokuje caly kontroler. Co musze zrobic, aby plyta
> zaczela mi widziec ten dysk.
> Upgrade BIOSu nie wchodzi w rachube - mam wersje 1008e a ASUS nie ma
> nowszej.
> Dysk tak samo zachowywal sie zarowno na pierwszym jak i drugim
kontrolerze.

> [...]

Jeśli to dysk ST31720A to prawdopodobnym powodem jest niekompatybilność
elektroniki tego dysku z chipsetami TX i wyżej
(coś tam z poziomami sygnałów - nie pamiętam teraz).

Rob.