Re: Odp: co wybrac: PIII 450 czy 2xceleron 400 ?

Autor: jhh (jacekh_at_gazeta.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 18:19:26 MET

> a czy nie wystarczy zwyczajna wieloprocesowosc (albo wielowatkowosc)
> danego programu?
> czy moze tylko najpotezniejsze pakiety sa wielo-procesowe/watkowe?

ze znanych mi aplikacji (glownie graficznych, ale nie tylko) dual (i
wiecej) wykorzystuje:
-3dsMax
-PhotoShop
-TrueSpace (ver >=4.0)
-podobno Quake 3 ;)
Inne sobie mozna samemu napisac -jak sie potrafi...
Ale jest jeszcze inny aspekt dwoch procesorow w systemie: mianowicie nawet
przy bardzo wymagajacych programach jednowatkowych drugi procesor jest
free, wiec spokojnie mozna sobie np. zapuscic lamanie hasla w zipie (albo
obliczanie momentow w plycie na 256 podporach, albo uczenie sieci
neuropodobnej -co kto lubi) i jednoczesnie swobodnie grac w ulubiona gre
czy rysowac w Corelu (bez wieszania kursora etc.) - oczywiscie, jesli
starczy RAMu. Pojedynczy procesor, chocby najszybszy, nie zapewnia takiego
komfortu. Po paru miesiacach uzywania duala nawet Athlon wydaje mi sie
teraz dosc slimakowaty.

                                           jhh