Re: -->> SCSI czy ATA4

Autor: Kaizen (_at_promail.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 11:30:41 MET

swr wrote:

> Cze.
> Na swieta bede kupowal dysk.
> Ale mam problem. Nie wiem czy oplaca sie kupowac SCSI
> o trzy razy mniejszej pojemności od DMA66....
> Dysk musi być duży, ale i szybki. Słyszałem że dyski
> 7200 rpm szybciej padają niż 5400, a co z SCSI.
> Jak jest z nimi? Czy warto wydać 800PLN na 5GB dysku
> z kontrolerem SCSI czy kupic za tę cene 20GB UDMA66 z 2MB kaszu :)

Jeżeli ma to być jeden dysk to główną zaletą SCSI będzie znikome
obciążenie procesora przy operacjach dyskowych i stabilność. Różnica w
szybkości nie będzie zbyt duża. A co do ceny, to za 800 PLN to możesz
kupić przyzwoity kontroler SCSI a dysk nowy ok 10GB to dodatkowo >>1000,
więc jeśli to dobry U2W sprzęt (chyba nie nowy?) to wydaje mi sie, że to
niezła okazja i warto ją wziąć pod uwagę, ale wielkiej różnicy w
szybkości nie oczekuj. Generalnie jeśli zależy Ci na zmniejszeniu
obciążenia procesora bardziej niż na pojemności dysku to kup SCSI.

Pozdrawiam,

--
      Kaizen
kaizen_at_promail.pl