Re: kilka pytan o DVD

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Mon 13 Dec 1999 - 12:09:46 MET

Nightmare <za29170_at_capella.ae.poznan.pl> wrote in message
> nie jest - z kolej windvd bardzo kiepsko dziala z sb awe(szumy jak
cholera)

> jak juz mu polecasz taki naped to moglbys mu chociaz napisac co oznacza
dla
> niego ten RPC-1...

Sorki, już spieszę wyjaśniać.

RPC-1 to skrót bodajże od Region Protection Control - level 1 oznacza brak
zabezpieczenia regionalnego, czyli napęd będzie czytał płyty ze wszystkich
regionów.
Level 2 - RPC-2 oznacza że napęd albo jest już zablokowany przez producenta
na konkretnym regionie (Europa wraz z Polską - region 2) albo ilość
przełączeń regionów jest ograniczona i po ostatniej zmianie regionu napęd
blokuje się na ostatnio wybranym regionie.

Istnieje porozumienie producentów sprzętu DVD że od 01.01.2000 wszystkie
produkty wyprodukowane przez tych producentów będzie zgodne z RPC-2.

Napęd który proponuję jest także RPC-2 lecz po upgrade firmware ze strony
np. http://dvd.tvmania.pl staje się RPC-1.
Generalnie wszystkie napędy o prędkości DVD powyżej x6 są RPC-2.

Jest to więc ostatni dzwonek na zakupy przętu DVD pozwalającego oglądać
płytki z każdego regionu.

--
Pozdrówka
Funky