Re: Srebrna naklejka na wentylatorze.

Autor: Arth (art01_at_iname.com)
Data: Sun 12 Dec 1999 - 13:08:58 MET

Witam

On Sat, 11 Dec 1999 21:18:27 +0100, "Wojciech Grobel"
<wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Parę dni temu wyczytałem coś na grupie o takiej naklejce, że niby jest
>zła. Było to napisane jakby przy okazji AFAIR, więc wolałem się upewnić.
>Czyli lepiej ją zerwać? Bo jak zobaczyłem swój nowy wentylator na procka
>to się zdziwiłem - co to? Ale pomyślałem, że widocznie to pomaga. A tu
>czytam, że odwrotnie. To po co to naklejają?

Aby zapewnic sprawne chlodzenie procesora konieczne jest przyleganie
metalowej obudowy procesora do radiatora na jak najwiekszej
powierzchni. Poniewaz i procesor i radiator nie sa idealnie gladkie
trzeba stosowac cos co zapewni to przyleganie.
Jedna z metod jest wlasnie ta naklejka. Jednak sa one kiepskiej
jakosci (slabe przewodnictwo ciepla). Sa za to wygodne.

Dobra metoda jest zerwanie tej naklejki, oczyszczenie radiatora,
(mozna tez przeszlifowac i wygladzic powierzchnie drobnym
papierem sciernym) i koniecznie!!!, przed montazem, posmarowanie
pasta silikonowa, bardzo cienka warstwa!!!, miejsce styku radiatora z
procesorem.
Nalezy stosowac biala paste silikonowa przewodzaca cieplo (typ H).
Pasta ta jest do nabycia w sklepach z czesciami elektronicznymi
w cenie ok 5 zl za mala tubke (ktora wystarcza na kilkadziesiat
prockow).

--
Pozdrawiam
Artur