Re: jaki kupic w miare tani sprzet...

Autor: Lukasz Bajonski (lukasz_at_grafinet.com.pl)
Data: Sun 12 Dec 1999 - 10:02:47 MET

zuko / Shark von Cygnus <shark_at_post.pl> napisał(a):

> witam.
> znajomi chca kupic komputer. dysponuja gotowka do 3000 zl (bez
> monitora). komputer ma sluzyc do typowej domowej pracy, czyli office,
> pewnie jakies programy graficzne, takze i gry (ale bez wymagan typu
> 100 fps w 1600x1200 :)) no i mam zgwozdke. dysk jaki wybrac wiem.
> pamieci bedzie tyle, na ile starczy kasy. procek to bedzie cel400. ale
> nie wiem, jaka wsadzic plyte glowna i grafike. wiem wiem, abit. ale on
> jest niestety za drogi. wiec poprosze o polecenie plyty, wobec ktorej
> [...]

Być może zostanę zakrzyczany, ale proponuję coś na staruszku LXie,
jest to stabilny intelowski chipset, w zupełności wystarczający do
Celków (sam mam płytę na takim), nie sprawiający żadnych problemów.
Płyty na nim budowane są dopracowane, stabilne i tanie. Jeśli chodzi o
kartę graficzną to najlepiej coś ze wspomaganiem DVD, np Creative na
Savage4 i do tego DVD np Samsung 606F, teraz jest ostatnia szansa
kupienia DVD bez sprzętowej blokady regionów, a oszczędzone pieniądze
na płycie i grafice możesz przeznaczyć właśnie na DVD.