nie ma DVD pod Win98

Autor: Wojtek (vojtek11_at_priv4.onet.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 15:09:15 MET

Mam DVD. Troche nietypowe - TORiSAN DRD-U424.
W kazdym razie pod 95 chodzi idealnie. 95OSR2 je
wykrywa, playery dzialaja, drivery do karty ze sprzetowym
wspomaganiem tez. Wogole jest spoko.

Zainstalowalem 98SE wersje angielska. DVD wogole
nie ma w systemie. Nie moge sie dostac do czegokolwiek
zapisanego na dyskach CD. 98 wykrywa wszystkie urzadzenia
w komputerze bardzo poprawnie z wyjatkiem DVD.
Jest jeden jedyny sposob, zeby zadzialalo. W config.sys
i autoexec.bat instaluje drivery DOSowskie do tego czytnika,
ale wtedy mam informacje o przestarzalym driverze
w "Device Manager" i zadne plyty DVD pod 98 nie chca chodzic.
CD jednak moge wtedy odczytac.

A teraz pytanko : Na tym komputerze mialem wczesniej
preinstalowane Windows 98. I wiem od producenta, ze
zaden driver do tego DVD nie istnieje. Jednak na preinstalowanym
systemie DVD dzialalo bez zarzutu. Zauwazylem jednak
drastyczna roznice w wygladzie "Device Managera". Na preinstalowanym
Win98 wygladal bardzo dziwnie. Lista obejmowala tylko cztery urzadzenia:
magistrale PCI, port AGP, narzedzia systemu i cos-tam jeszcze.
po rozwinieciu magistral mialo sie dostep do podlaczonych
urzadzen - karty video, dzwieku, modemu, sieci, itp.
Po reinstalacji 98, Device Manager wyglada teraz standardowo - jak
w 95. Na gorze dyski, kontrolery, sterownik video, itd. na samym
dole narzedzia systemowe. No i pytanie najwazniejsze :
jak zmusic 98 do "zauwazenia" normalnie podlaczonego do IDE
DVDROM'u ???

Dzieki za pomoc,
Wojtek

vojtek11_at_poczta.onet.pl