Odp: Komp + Komp + Internet?

Autor: Tygrysek (tygrys99_at_priv4.onet.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 09:30:26 MET

Użytkownik Gregry <gregry_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:82rm0f$8mp$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> Hmm... Za jakis czas najprawdopodobniej bede mial w domu dwa komputery.
> Zamierzam polaczyc je kabelkiem i kartami sieciowymi (wydatek ok 150zl,
> nie trzeba sie chrzanic z kablem na port'y szeregowe). Zastanawiam sie
tylko
> jak rozwiazac sprawe laczenia z Internetem.

Windows 98 SE ma zaszyta opcje "udostepniania modemu" w sobie wiec nie
musisz biegac z roznymi progsami ...

> Czy istnieje mozliwosc, zeby jeden komputer koszystal z modemu
> zainstalowanego w drugim? Czy moze lepiej (szybciej) kupic drugi modem?
> Szczegolnie, ze mam teraz Zoom'a 33,6, a jakis Zoltirix kosztuje okolo
> 150zl.

Patrz wyzej

> Poza tym czy samo zainstalowanie kart sieciowych nie spowolni pracy
> komputera (ktos o tym mowil, ale...)? A moze kiedy nie ma rzadnej
> komunikacji miedzy komputerami, nie maja one najmniejszego wplywu
szybkosc?
> Wydajnosc na jednym z komputerow (tym nowszym) powinna byc maksymalna
(gry,
> 3DStudio itp), a sieciowki pracowalyby czasami tylko podczas przesylania
> danych z jednego komputera na drugi.

Jedynie co odczujesz to wolniej bedzie sie ladowal system, podczas wolnej
pracy po "sieci" beda biegaly pakiety ale nie odcujesz tego. U mnie w
LAN'ie nigdy nie odczulem zwolnienia kompa .....

> Moze po prostu dwa profile uzytkownika w Win98 (z sieciowkami i bez)
> zalatwia sprawe?

Nie ma sensu, chyba ze lubisz przeladowywac kompa i masz duzo miejsca na
HDD (profile troszke zajmuja)

> Aha. Jakie sieciowki warto kupowac? Najprawdowpodbniej kazdy komp mialby
> swoj modem, wiec wykorzystywane bylyby tylko do przesylania danych i gry
> multiplayerze.

Wiem ze 3COM daje na lepsze karty wieczysta gwarancje ... no ale jesli to
ma byc polaczone w tym samym mieszkaniu to moze byc tansza karta. U nas
sprawuja sie bardzo dobrze karty firmy Realtek.

> Na co warto zwracac uwage przy kupowaniu kart sieciowych?

Najlepiej zebys zadbal o to zeby karta byla combo - czyli mozna bylo
polaczyc kompy na "skretce" czy na bnc. Jezeli bedziesz stosowal skretke
to zadbaj o sprawne trojniki i terminatory (o odpowiednim oporze). Sprawdz
czy caly dom masz na "jednym" zasilaniu (99% tak), i czy dobrze masz
uziemione gniazdka. Przepiecia to najwiekszy wrog kart sieciowych.

http://lanzone.koti.com.pl/

> Pozdrawiam i z gory dzieki
> Gregry

           Tygrysek