Re: Co znaczy PMPO, bylo: Wybor glosnikow

Autor: AudioTechnica (audiotechnica_at_prodigy.net)
Data: Fri 10 Dec 1999 - 00:39:37 MET

"Gizmo" <gstask_at_USUN-TO.polbox.com> wrote in message

> Co rzeczywiście oznacza skrót PMPO.
> Na jednych głośnikach napisano 100W na innych 850W (np. Encore XP280
> ;-)), czy jest to wartość mocy pobieranej, bo napewno nie
wyjściowej?

> Kiedyś jakiś łepek usilnie mnie przekonywał, że kupił sobie głośniki
> ma 300W i że takie kolumny stawiane na scenach o gabarytach 100x50cm
> (100W wy rzeczyw.), kryją się przy jego głośniczkach 10x5cm :-).
> Gówniarz nie dał się przekonać, że to nie te same wartości, w końcu
> zaprzestałem walki, nie chciał ulec.
> Swoją drogą to sam właśnie do końca nie wiem, co oznacza PMPO pisane
> często obok wielkiej zwykle wartości xxxW. To właśnie moc pobierana?
> Czy znając tą wartość można obliczyć rzeczyw. moc wyjściową takich
> głośniczków?

PMPO - Peak Maximum Power Output, czyli na nasze moc muzyczna
glosnika.
Jest to moc impulsu trwajacego ulamek sekundy, najczesciej mierzona
dla
pojedynczej sinusoidy 1kHz, ktora glosnik moze oddac (przez ten ulamek
sekundy)
bez uszkodzenia. A tak naprawde, widziales kiedys, zeby glosniczek z
papierowa
membrana o srednicy 5cm i cewka 0.5cm mogl oddac wiecej niz 0.25W ?
:)))
Bo ja nie......

--
AudioTechnica