Re: Jak zrobic backup C: (caly system) na CDRW Bootable?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Thu 09 Dec 1999 - 00:08:52 MET

Dzionka Wed, 08 Dec 1999 20:02:55 GMT, "jarek" <lkslodz_at_kki.net.pl>
wybroadcastowal(a):

>Czesc nie bardzo jestem w temacie ale czy to znaczy ze mozna zainstalowac
>sobie na czysty dysk winde i wszystkie programy jakie sie chce!? pozniej
>skopresowac to! Czym najlepiej? I chyba tylko pod winda, bo inaczej nie
>bedzie dlugich nazw! Pozniej jak sie cos skopie to mozna najwyczajniej
>skasowac katalog %windows% oraz program files, swapa i reszte plikow w
>glownym katalogu (wczesniej takze spakowane) rozpakowac archiwum i uruchomic
>normalnie kompa?

Jak najbardziej. Opis jak to zrobic ponizej...

>Czy windows czegos nie zapisuje na dysku - np. w boot sektorze?

Owszem, zapisuje. Ale nie stanowi to przeszkody w dokonaniu backup`u.
Zacznijmy od tego, ze powinienes zrobic to spod DOSa. Swego czasu
mialem podobny zgryz i udalo mi sie zrobic w pelni odtwarzalny backup
calego systemu za pomoca trzech powszechnie dostepnych programikow, a
mianowicie dosowego RAR`a i UnRAR`a oraz toola robiacego backup
dlugich nazw pod tytulem Doslfnbk (NIE tego z Windows!!!).

Oto kroki, ktore musisz wykonac i rzeczy, ktore musisz miec:
- dyskietka systemowa Win98 z Fdisk, Format, unrar i obsluga polskiej
strony kodowej w autoexecu i configu (plus wszystkie wymagane pliki -
w tym doslfnbk i attrib, smartdrv tez sie przyda)
- Robisz backup dlugich nazw dla partycji systemowej za pomoca
Doslfnbk (jest prosty w obsludze, see help)
- RARujesz (najlepiej z kompresja Storing) caly system / partycje z
wyjatkiem Io.sys (Swap`a - jak masz stalego - mozesz tez zapakowac,
ale nie musisz). Mozesz miec problem, gdy archiwizujesz wiecej niz
5000 plikow (RAR sie krzaczy) - wtedy zrob dwa archiwa: jedno np. z
katalogiem Windows i okolicami, drugie z Program Files. Pamietaj, ze
tracisz dlugie nazwy.
- Archiwa zgrywasz na CD/CDRW, dorzucasz archiwum z dlugimi nazwami, i
RAR`a plus Doslfnbk.
- startujesz kompa z przygotowanej dyskietki (pamietaj! zarowno
podczas pakowania, jak i rozpakowywania archiwow musisz miec aktywna
obsluge polskiej strony kodowej!!!)
- format c: /s,
- zdejmujesz atrybut ReadOnly z Msdos.sys,
- zarzucasz smartdrv
- robisz UNRAR archiwum1 c:\ (UNRAR archiwum2 c:\),
- odtwarzasz dlugie nazwy
- wyjmujesz dyskietke z flopa
- restartujesz kompa.
I to wszystko. Pozostaje Ci jeszcze zapuscic scandiska albo NDD i
zdefragmentowac dysk.

Milego backupu :-)))
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--