Re: Laser do biura !?!

Autor: Michal Kawecki (novimpex/cut_this/_at_medianet.pl)
Data: Wed 08 Dec 1999 - 02:09:28 MET

Buraq <kajmis_at_box43.gnet.pl> wrote in message

> Drogi, i w dodatku AFAIK musisz wymienaic caly beben odrazu.

> Syf, zapomnij. To windrukarka.

> Nic nie wiem o OKI.
> Za to polecam Minolte PagePro 8L.

Kolego, nic nie wiesz również o Panasonicu. A głos zabierasz...

Panasonic KX-P6500 to drukarka wyposażona we własny procesor i pamięć i
potrafiąca drukować m.in. spod DOS, Windows NT i Linuxa. Pracuje wówczas w
trybie emulacji języka PCL. W systemie Windows 95/8 potrafi również
korzystać ze sterownika GDI (czyli pracować tak jak Windrukarka), przy czym
rozdzielczość wydruku wzrasta wtedy dwukrotnie do 600x600.
Można doinstalować do niej moduł z polskimi znakami w CP852 oraz dodatkową
pamięć (4 MB, zwykły SIMM). Jej zaletą jest bardzo niski koszt eksploatacji,
toner kosztuje ok. 75 zł netto i wystarcza na ok. 2000 stron. Ma też niezłe
sterowniki pozwalające np. na wydruk kilku stron na jednej kartce, znaku
wodnego oraz - ważne! - na współdzielenie drukarki w sieci. Kształt jest
nieco kontrowersyjny, ale nie znam innej drukarki, która zmieściłaby się na
obudowie PC Desktop razem ze skanerem :-).
Sam używam jej w biurze, gdzie miesięcznie drukuję do 1000 stron.
Z wad wymienię dla mnie najdotkliwsze: znaczne spowalnianie pracy systemu
podczas rozgrzewania się przed wydrukiem na ok. 1 min. (ale istotne jest to
tylko w trybie druku GDI, przy włączonej opcji oszczędzania energii, kiedy
drukarka po 15 min. sama sie wyłącza) oraz wrażliwość na przeładowanie
papierem podajnika. Zdarza się wówczas, że w drukarce papier się zaklinuje,
co może prowadzić do uszkodzenia mechanizmu podającego (naprawa ok. 80 zł).
Mnie zdarzyło się to dwukrotnie w ciągu prawie dwuletniej eksploatacji i
było usuwane w ramach gwarancji. Dla jasności powiem, że sam pamiętam
dosłownie kilka zacięć papieru w tej drukarce, co świadczy o raczej
starannej jej konstrukcji. Po zmniejszeniu ilości papieru kładzionego na
podajnik zjawisko to całkowicie ustąpiło.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki