CDRW i max szybkość nagrywania itp.

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Tue 07 Dec 1999 - 11:28:36 MET

Wykonałem test na płytce CDRW Samsung 4x Guaranteed:
Kopiowałem poprzez sieć (sieć Windows 95, fast ethernet, karty sieciowe 100
Mb/s d-Link, 3 komputery w sieci, w tym czasie sieć nie obciążona
dodatkowo).
Nagrywałem pojedyncze archiwum RAR o objętości 458 MB.
Kopiowanie (nagrywanie) metodą drag&drop.
Czas nagrywania (kopiowania) wyniósł 16 minut i 18 sekund.
Komputer PII (chyba 233 MH), 64 MB RAM, nagrywarka Yamaha 6x4x16 SCSI,
system operacyjny Win95.
Formatowanie dysku trwało 20 minut.
Dodatkowo na tą płytę skopiowałem 3740 małych (ok kilkadziesiąt kB - razem
53,8 MB) plików.
Trwało to 16 minut i 25 sekund.
Kasowanie (zaznaczenie wszystkich plików i naciśnięcie DEL) też trwało
bardzo długo.

Po chwili powtórzyłem identyczny test, jednak teraz włożyłem płytkę CDRW
firmy BTC.
Nie miała żadnych oznaczeń, że niby x4 gwarantowane.
Czas nagrywania (kopiowania) wyniósł 31 minut i 48 sekund.
Formatować i kopiować małych plików już mi się nie chciało - czas operacji
był zbyt długi:-(

Usuwanie plików następuje przez zwykłe przeciągnięcie pliku do kosza,
miejsce jest odzyskane i można dalej nagrywać.

Mój wniosek:
Informacja o maksymalnej szybkości nagrywania jest chyba zapisana fabrycznie
gdzieś na dysku (bo przecież kopiowanie metoda drag&drop nie pozwala na
wybór szybkości nagrywania)

Chyba, że w sprawę zamieszane są krasnoludki ;-)))

Pytanie:
Czy nie da się jakoś przyspieszyć kopiowania małych plików?
Tak, by "FAT ???" na CDRW był zapisywany dopiero na końcu operacji
kopiowania wszystkich plików, a nie po każdym nagraniu maleńkiego pliczku.

--
Janusz - Vahanara