Re: matrox g400 (dh) + tv

Autor: Grzegorz Mazur (gbm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Mon 06 Dec 1999 - 11:12:06 MET

fEnIo wrote:

> mam taki problem..
> zakupilem matroxa g400 bo slyszalem ze nie ma lepszej karty jesli chodz=
i o
> wyjscie tv

Zgadza si=EA...

> jest to wersja dual head 32 mb
> oto problem
> kupiony byl na pracownie komputerowa zeby na telewizorku pokazywac jak =
co
> robic w win'98
> nie istotne
> telewizor to panasonic 28" (100Hz)
> karta ma 2 wyjscia
> do jednego podlaczylem monitor (acer 17")
> a do drugiego tv
> na monitorze pokazuje wszystko pieknie
> a na tv tylko uruchomione aplikacje... tzn nie pokazuje paska menu, iko=
> [...]

Po pierwsze - DH ma ca=B3=B9 kup=EA opcji. Proponuj=EA zacz=B9=E6 od Clon=
e. Nast=EApnie nale=BFy
klikn=B9=E6 b. wa=BFne pole "use optimal refresh".

Telewizor powinien pracowa=E6 do 1024x768, chocia=BF sensowny obraz daje =
raczej
800x600.

> we wlasciwosciach karty mozna wybrac ustawienia monitora i osobno tv
> czy sa jakies sterowniki do telewizorow ??

Hm, niezbadane s=B9 narowy Matroxa, ale proponuj=EA w mi=EAdzyczasie wyko=
na=E6
nast=EApuj=B9ce =E6wiczenie:
Ustawi=E6 DH w tryb rozszerzenia pulpitu na drugi monitor. Pewnie trzeba =
b=EAdzie
p=F3=BCniej po prze=B3adowaniu systemu kaza=E6 Windowsom rozci=B9gn=B9=E6=
 pulpit na drugi
monitor. Wtedy powinny zapyta=E6 o monitor na drugim wyj=B6ciu i , je=B6l=
i same si=EA
nie domy=B6l=B9, nale=BFy im poda=E6 telewizor PAL. Po pomy=B6lnym urucho=
mieniu wy=B3=B9czy=E6
tryb dwumonitorowy, prze=B3adowa=E6 Win i przej=B6=E6 do Clone.

> oprocz tego nie moge uruchomic na tv rozdzielczosci wiekszej niz 640*48=
0....
> czy da sie to jakos zrobic ??

Zdecydowanie si=EA da - do 1024x768.

(Tych, kt=F3rzy nie mieli do czynienie z Matroxem, prosz=EA o nie u=B6wia=
damianie
mnie, =BFe telewizor PAL pracuje tylko w 768x576, bo co prawda tak jest, =
ale MAVEN
zawiera filtr syntezuj=B9cy tyle linii co trzeba z tylu, ile chce u=BFytk=
ownik.)

--
G. Mazur
MyWebPage: http://grafi.ii.pw.edu.pl/gbm  (x86 and Matrox secrets/tools)