Odp: Piec urzadzen

Autor: Antoni Goryl (eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Sat 04 Dec 1999 - 23:06:23 MET

> W jaki sposób można podłączyć do kompa > 4 urządzenia.
> Załóżmy: cd-rom, dvd, 2x hdd no i np. zip atapi i nagryware.
> Mam p3b-f, mogę do płyty dokupić kartę udma66.
> Będę mógł zatem podłączyć wówczas 6 lub 8 urządzeń?

Wymieniłem P2B na P3B-F i brakło mi slotu ISA w którym był
kontroler, na którym wisiała nagrywarka Yamaha 4001t.
Dokupiłem więc kontroler UDMA66 pt. WinFast ATA66 (150 zł)
i wszystko OK.

Można w sumie powiesić 8 urządzeń. Nie miałem czasu na eksperymenty
konfiguracyjne i Yamaha na razie wisi na nowym kontrolerze, mam jednak'
dysk IBM Janus 15,2 GB UDMA66 i myślę, że wkrótce podepnę go do tego
kontrolera a Yamahę do zwykłego sterownika IDE na płycie.

W sumie mam podwieszone: IBM 15,2 GB, IBM 6,4 GB, Asus CD-S50/A,
Yamaha CRW4001 oraz Pioneer DVD-103R i wszystko chodzi, tylko
WINDOWs po restarcie czasami na nowo odkrywa nowe urządzenie:
WinFast ATA66, ale to jest podobno uroda P3B-F, która lubi "gubić"
urządzenia w slotach PCI.

Jest jeszcze jedna nieprzyjemność: po niepoprawnym zamknięciu sesji
WINDOWs, kiedy startuje NDD (mam NU), ten coś wykrzykuje o niepopraw-
nie określonej pojemości trzeciego dysku, którego nie ma - widocznie dla NDD
nagraywarka na sterowniku WinFast ATA66 jest bliżej nie znanym dyskiem.
Jest to o tyle denerwujące, że to czerwone okienko trzeba ręcznie zamknąć,
aby dokończyć sprawdzania dysków. Może potrzebna jest jakaś łata do NU?
Gdyby ktoś miał sugestie, to będę wdzięczny.

Antoni Goryl
eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl