Re: Padly komputery w PKO BP wczoraj - aby pokazac jak bedzie 1.1.2000

Autor: Ireneusz Kordal (ikordal_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 03 Dec 1999 - 20:35:04 MET

Jaroslaw Banachowicz napisał(a) w wiadomości:
<38477867.114C2AC1_at_lido-tech.net>...

>To ja Ci odpowiem. Pracowalem tam ponad rok, to wiem! O! ;-)
>Jest tak: podwojne ksiegowanie - na papierze i na komputerze - to wymog
>polskiego prawa. I robia to WSZYSTKIE banki w Polsce

[Ciach]

Dotychczas myslalem, ze nie ma takiego wymogu, a opieralem sie na
nastepujacych przepisach:

Ustawa o rachunkowosci z dn. 29 wrzesnia 1994 (Dz.U. nr 121 poz. 591) z
nastepujacymi zmianami:
--- 1997: Dz.U. nr 32 z poz 183, Dz.U. nr 88 poz. 554, Dz.U 118 poz. 754,
Dz.U. 139 poz. 933 i 934, Dz.U. 140 poz. 939, Dz.U. 141 poz. 945
--- 1998: Dz.U. 60 poz. 382, Dz.U. 107, poz. 669

Cytuje fragmenty ustawy [w nawiasach kwadratowych moj komentarz]

Art. 14 [mowi o Dzienniku operacji gospodarczych]
ust. 4 [mowi o prowadzeniu ksiag rachunkowych przy pomocy
komputera]
pkt. 4
... za rownoznaczne z wydrukiem uznaje sie przeniesienie danych na inny
nosnik danych przystosowany do wiarygodnego przenoszenia danych z komputera

oraz

Art. 15 [mowi o Ksiedze glownej]
ust. 3
Zapisy dokonane na kontach ksiegi glownej prowadzonej przy pomocy komputera
drukuje sie albo przenosi na inny trwaly nosnik danych, nie rzadziej niz na
koniec roku obrotowego

i podobnej tresci sa dalsze zapisy:
Art. 16 ust. 3 (ksiegi pomocnicze)
Art. 18 ust. 3 (zestawienie obrotow i sald)

Jesli mowisz ze polskie prawo wymaga wydruku na papierze - to bardzo
niedobrze :((.
Moj bank zamiast drukowac niektore wydruki korzysta z nosnikow trwalych
(CD-Romy).

DLATEGO MAM GORACA PROSBE. Czy moglbys podac podstawe prawna (ustawa,
rozporzadzenie, numer dziennika ustaw/monitora polskiego i z ktorego roku,
takze prosze o nr artykulu/paragrafu).
BEDE NIEZMIERNIE WDZIECZNY.

Pozdrawiam

Ireneusz Kordal