Re: Zip, JAZ, CDRW czy DVD-RAM?

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Fri 03 Dec 1999 - 11:06:00 MET

guit <guit_at_sonic.com.pl> wrote in message
> witam
> potrzebuje informacji, tudziez porady
> ktory z dostepnych nosnikow (no i napedow) spelni moje wymagania
> Otoz, sprawa dotyczy przenoszenia duzych plikow (stale zwiekszajacych
sie).
> Kopiowanie musi nastepowac bez zaklocen a transfer powinien byc w miare
> duzy, co eliminuje napedy na centronixie.
> jesli macie jakies sugestie dajcie znac
> dzieki

ZIP 250MB na USB ma tę zaletę że łatwo można nawet wziąć go pod pachę i
podłączyć do innego komputera on the fly.
wady - mała pojemność, niewielka prędkość
JAZ:
zalety duża pojemność
wady - mało kto ma taki napęd więc _przenoszenie_ jest utrudnione.
CDRW
zalety - dosyć duża pojemność, powszechność napędów, możliwość zrobienia
kopii nie tylko "tych" plików, najtańsze rozwiązanie.
wady - proces nagrywania musi być nieprzerwany, przerwa grozi utratą
nośnika.
DVD RAM
zalety - ogromna pojemność,
wady - cena, dostępność nośników, nikt tego nie ma więc przenoszenie odpada,
nie czytane przez DVD-ROM'y

Pozdrówka

Funky