Re: Hadek FUJITSU i przetaktowana magistrala

Autor: Raf (arekb_at_promat.pl)
Data: Thu 02 Dec 1999 - 09:32:01 MET

apacz / mkalien napisał(a) w wiadomoœci: ...

>cze
>podkrecilem celerona 300 na 378 mhz
>(szyna z 66 na 85)
>Mam dysk Fujitsu 6,4 gb z udma 66
>
>Dysk mi pracuje stablinie, tzn nie
>zauwazylem zadnego dziwnego zachowania,
>odczytuje wszytskie pliki. Sprawdzalem
>tez czy nie robi bledow scandiskiem
>
>Czy takie przetaktoawnie jest szkodliwe dla dysku?
>
>Kiedys mialem ten sam model tylko ze mial udma 33
>i mi nie chcial chodzic.

Dla dysku nie, dla danych na dysku jak najbardziej. Z moich doswiadczen
wynika, ze dyski Fujitsu i nie tylko te nie pracuja dobrze przy
czestotliwosci szyny PCI ~41MHz, w UDMA. Tak jest wlasnie przy 85. Mnie
rozlecial sie caly dysk, musialem od nowa formatowac i ustawiac partycje:))
Ale nowe dyski nie wiem, jak z nimi, generalnie po ostatnich doswiadczeniach
nie spalbym spokojnie z taka czestotliwoscia. Chyba ze mozesz dla nie
ustawic osobno PCI ~33MHz, to nie ma sprawy.
Raf