Re: Jak to jest ze slotami?

Autor: Daewoo (dajewo_at_free.polbox.com)
Data: Thu 02 Dec 1999 - 00:15:36 MET

jarek napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy ktos moze mi wytlumaczyc jakie sa teraz dostepne na rynku procesory i
na
>jakich chodza slotach?
>
>Bo juz sie pogubilem! Podobna se celki na 2 rodzaje portow ?!!!
>
>Czy jakies procki chodza teraz na socket7 - taki mam teraz i mam mmx, ale
>chcialem zmienic sama plyte a procek zostawic!
>
>Pozdrawiam

Obecnie w PC stosowane sa 4 gniazda/sloty dla procesorow:
1. Super socket 7 - dlaprocesorow AMD K6-2 i K6-3, Winchip, Cyrix itp (jest
to poprostu rozbudowany Socket 7, samo gniazdo fizycznie niczym sie nie
rozni)
2. Slot 1 - dla procesorow Pentium II i III oraz Celeronow 266 i 300, 300A,
333, 366
3. PGA 370 - glownie dla obecnie produkowanych Celeronow (chyba 366 byl
pierwszy), podobno Intel zapowiada jakies Pentium III dla PGA, rowniez
ktorys z mniejszych producentow stworzyl jakiegos procka dla tego gniazda
4. Slot-A - dla AMD Athlon

Jak masz procek do socket-7 to kazda nowa plyta z SS-7 go obsluzy.

            Pozdrawiam

                                    Green